Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Obrazovanjem do samostalnosti

Objavljeno 28.05.2021.

Obrazovanjem do samostalnosti - LIP 2 Pirot„Posete srednjim školama su na mene ostavile poseban utisak. Mogla sam da svojim očima vidim sve ono o čemu smo razgovarali sa nastavnicima. Osim smerova koje sam mogla da biram, upoznala sam i nove drugare sa kojima sam nastavila da se družim i posle obuka i predavanja. Čujemo se telefonom i razgovaramo o svim našim zajedničkim posetama. Za sebe sam odabrala zanimanje pekar. Uživala sam u mešenju testa i otkrila da mogu baš tu da dam maksimum. Dok pravim peciva, osećam se lepo i uspešno. Posebno mi se dopao način kako su nastavnici razgovarali sa nama”, reči su U.J, učenice osmog razreda koja pohađa školu prema individualnom planu – IOP 2.

Kada je došla u Servis za pružanje podrške inkluzivnom obrazovanju, U.J. je poput mnoge druge dece bila prilično zbunjena i nesigurna kada je reč o opredeljenjima i izborom budućeg zanimanja. Multidisciplinarni tim je u razgovoru sa njom na početku školske godine, kada je upisala osmi razred, ustanovio da bi joj bilo potrebno malo više samopouzdanja, ali i da nije sigurna šta bi ona zaista voli da radi. Svakako, U.J. nije bila jedina koja je lutala u svojim željama. Tek posle pohađanja nekoliko stručnih predavanja i  radionica praktičnog rada, kao i mnogi drugi polaznici, U.J. je počela da pokazuje svoje afinitete.

Obrazovanjem do samostalnosti - LIP 2 Pirot

Obrazovanjem do samostalnosti - LIP 2 Pirot

Multidisciplinarni tim, koji iza sebe ima gotovo godinu dana rada i to u izazovnim okolnostima Kovid-19 epidemije, potvrdio je svoju svrhu i značaj. Uprkos promenjenom konceptu sistema školovanja, koji je u jednom trenutku gotovo u potpunosti prešao u digitalni svet, članice Multidisciplinarnog tima uspele su da budu dostupne roditeljima i deci sa smetnjama u razvoju. To je posebno bilo važno u izazovnom trenutku kada se izlazi iz poznatih okvira. Izbor koji se nalazi pred decom završnih razreda – da li da odaberu svoje buduće zanimanje ili nastave školovanje, nije zaobišao ni korisnike/ce Servisa za pružanje podrške inkluzivnom obrazovanju.

Obrazovanjem do samostalnosti - LIP 2 Pirot

Oslanjajući se na dugogodišnje profesionalno iskustvo u radu sa decom i roditeljima, Multidisciplinarni tim se posebno pripremao za paket podrške koji je ponudio deci sa smetnjama u razvoju i njihovim roditeljima. Bez prave i ciljane podrške deca vrlo lako odustaju od daljeg školovanja i prepušaju se trenutnim teškoćama, ostajajući tako u sistemu socijalne zaštite, bez iskoraka u svet zapošljavanja. Deca su dobila šansu da pokažu svoja interesovanja, jer im je individualni pristup pomogao da prepoznaju šta je to što vole, da spoznaju jake strane svoje ličnosti i budu sebi podrška pri odabiru budućeg zanimanja.

„Imati podršku u trenucima kada vaše dete prolazi kroz težak period u svom odrastanju, kada prelazi iz jedne u drugu školu, kada menja sredinu i društvo, kada mora sagledati svoja interesovanja i sklonosti, za nas roditelje je od velikog značaja”, kaže majka U.J, iskazujući zadovoljstvo pruženom podrškom. Ona je posebno izrazila očekivanje da Multidisciplinarni tim bude oslonac njenom detetu i tokom srednjoškolskih dana i da se podrška njenoj porodici nastavi i u narednom periodu.

Obrazovanjem do samostalnosti - LIP 2 Pirot

Pored učenika/ca završnih razreda osnovnih škola koji su u procesu tranzicije i njihovih porodica, Servis za pružanje podrške inkluzivnom obrazovanju se u proteklom periodu bavio i pružanjem podrške učenicima i učenicama srednjih škola koji nastavu ili određene predmete pohađaju po individualnom planu, jer je to grupa dece koja je u veoma visokom riziku od napuštanja školovanja.

„Naš stav je da svim učenicima treba pružiti psihološku podršku, kako bi im se ojačalo samopouzdanje i kako bi se osnažili i motivisali da završe srednju školu. Dugoročno gledano, srednjoškolsko obrazovanje povećava i šanse za zapošljavanje, pa se tako smanjuje rizik od socijalne isključenosti. U saradnji sa pirotskom filijalom nacionalne službe za zapošljavanje želimo da svu decu i njihove roditelje na vreme informišemo o mogućnostima zapošljavanja, deficitarnim zanimanjima, subvencijama prilikom zapošljavanja. Na taj način nastojimo da im olakšamo put do posla kako bi oni postali ravnopravni članovi naše zajednice”, kaže Neda Mitrović, psihološkinja i članica tima.

Moto Multidisciplinarnog tima je voleti, razumeti i pomoći. Ovaj tim teži društvu u kojem će sva deca biti podjednako podržana, sa jednakim uslovima za obrazovanje i zapošljavanje, kako bi postali ravnopravni članovi društva i zajednice u kojoj žive.

***

Ova uspešna priča nastala je u okviru projekta „Servis za pružanje podrške inkluzivnom obrazovanju“, koji sprovodi Grad Pirot u saradnji sa Udruženjem građana „Vizija“ Pirot i Udruženjem za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim licima Pirot u okviru Programa lokalnih inicijativa za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva – Podrška razvoju inovativnih modela za socijalno uključivanje LIP 2 kojim koordinira Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije (SIPRU) uz podršku Vlada Švajcarske.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]