Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Pomoć UNICEF-a i UNHCR-a za obrazovanje dece migranata u Srbiji

Objavljeno 04.09.2017.

obrazovanje_dece_izbeglicaMinistar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u Vladi Republike Srbije Zoran Đorđević, direktor Kancelarije UNICEF-a u Srbiji Mišel Sen Lo i šef Predstavništva UNHCR-a u Srbiji Hans Fridrih Šoder 4. septembra su posetili OŠ “Jovan Ristić” u Borči, u kojoj će ove godine nastavu pohađati i deca migranti.

U saopštenju Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja navodi se da su tom prilikom svim učenicima te škole, među kojima su i deca migranti i deca iz socijalno ugroženih porodica, uručeni školski rančevi sa didaktičkim materijalom.

Đorđević je istakao da je resorno ministarstvo ranije najavilo niz novih projekata i platformi koji imaju za cilj podršku ranjivim kategorijama migranata, a naročito deci.

Ministar je istakao da sva deca u Srbiji moraju imati isti tretman, bez obzira na versku, nacionalnu pripadnost i socijalni status, i dodao da je nesmetano obrazovanje svakog deteta jedno od osnovnih ljudskih prava.

Takođe, on je podvukao i da resorno ministarstvo konstantno radi na unapređenju situacije u oblasti podrške osetljivim grupama dece, kao što su deca bez roditeljskog staranja, deca u zavodima za vaspitanje i deca migranti.

Pomoćnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vesna Nedeljković podsetila je na to da je resorno ministarstvo prošle godine učestvovalo u projektu “Podrška učenicima izbeglicama/migrantima na teritoriji Republike Srbije”, koji je realizovan zajedno sa UNICEF-om i drugim partnerima.

Nedeljković je navela da je, prema tom projektu, 200 učenika izbeglica pohađalo naše škole, kao i da je ministar propisao Stručno uputstvo za uključivanje učenika izbeglica/tražilaca azila u sistem obrazovanja i vaspitanja.

Ona je objasnila da je tim dokumentom omogućeno da sistemski pripremimo ulazak sve dece izbeglica, njih 645, u sistem osnovnog obrazovanja i vaspitanja, koje je zakonom propisano kao obavezno i besplatno.

Učenici će pohađati škole na teritoriji 17 opština, gde se nalaze kolektivni centri u svim delovima Srbije, a nastavnici su u školama gde su raspoređeni već pohađali obuku za primenu Stručnog uputstva, navela je Nedeljković.

Sen Lo je istakao da ovaj trenutak predstavlja pravu priliku da zaštitimo pravo na obrazovanje dece izbeglica i migranata, i ukazao na to da je za njih obrazovanje od suštinskog značaja, jer im pruža stabilnost i osećaj normalnosti.

On je podvukao da je obrazovanje jedna od retkih stvari koje oni mogu da ponesu sa sobom u svoje buduće živote.

Prema njegovim rečima, UNICEF blisko sarađuje sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i Komesarijatom za izbeglice i migracije, kako bi se osiguralo da ove godine najmanje 700 dece može da ide u škole na lokacijama u kojima postoje prihvatni centri.

Obezbeđujemo podizanje kapaciteta u školama – za više od 500 članova školskih timova iz približno 90 škola iz 17 lokalnih samouprava, kao i rančeve i školski pribor za izbegličku i migrantsku decu školskog uzrasta, dodao je on.

Šoder je istakao da je UNHCR zadovoljan zbog toga što deca izbeglica i migranata kreću u školu zajedno sa njihovim vršnjacima iz Srbije, i dodao da je ovo uzbudljiv dan za sve nas, a posebno za decu koja su prešla dug, težak put iz svojih domovina.

Uveren sam u to da će oni steći puno novih drugova i da će vredno učiti. UNHCR će nastaviti da pruža podršku Vladi Srbije u svim njenim uspešnim naporima da postupa humano prema izbeglicama, a od čega će korist imati i lokalne zajednice, poručio je on.

Osnovna škola “Jovan Ristić” već je učestvovala u mnogim projektima, ali je kroz projekat “Podrška učenicima izbeglicama/migrantima na teritoriji Republike Srbije” u toku prošle školske godine obrazovala sedam dečaka uzrasta od 13 do 15 godina iz Avganistana, a od marta 2017. godine 13 učenika od 7 do 17 godina.

Takođe, ova obrazovna ustanova ove školske godine upisuje 12 učenika i učenica iz Avganistana, koji će pohađati nastavu od 4. do 8. razreda.

Izvor: www.srbija.gov.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]