Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Poziv OCD da podrže inicijativu za kreiranje boljeg okruženja za razvoj civilnog društva i razvoj filantropije u Srbiji

Objavljeno 14.11.2014.

Trag fondacija - logoTrag fondacija poziva organizacije civilnog društva da podrže inicijativu za promenu zakonskih propisa koja će biti upućena Ministarstvu finansija Vlade Republike Srbije. Inicijativa ima za cilj zakonske promene koje su usmerene na kreiranje povoljnijeg okruženje za razvoj organizacije civilnog društva i razvoj filantropije u Srbiji.

“Trag fondacija je na osnovu pravne analize i komparativnih iskustava iz regiona Zapadnog Balkana i zemalja EU, koje su nastale u okviru projekta „SIGN za održivost“ finansiran od strane EU, kreirala predloge za poboljšanje fiskalnih politika i razvoj povoljnijeg zakonodavnog okruženja za delovanje OCD-a u Srbiji. S tim u vezi, predlažemo izmene Zakona o porezu na dobit pravnih lica i Zakona o porezima na imovinu:

  1. Izmenom člana 15. stav 1. Zakona o porezu da dobit pravnih lica obezbedio bi se jednak tretman OCD i socijalnih ustanova, kada je reč o davanjima u oblasti socijalne zaštite, čime bi se Zakona o porezu da dobit pravnih lica usaglasio sa odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti.

Izmene Zakona o porezu na dobit pravnih lica iz 2012. godine, koji je trenutno važeći, davanja u svrhe socijalne zaštite priznaju se kao poreski rashod samo ako su učinjena ustanovama socijalne zaštite — ali ne i OCD koje obavljaju iste ove usluge. Ne samo da je ovakav pristup neopravdano diskriminatorski, nego je i u direktnoj suprotnosti sa odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti, koji eksplicitno predviđa da određene usluga socijalne zaštite mogu da obavljaju i OCD (čl. 17. stav 1.)

  1. Izmena člana 44. stav 1. Zakona o porezu na dobit pravnih lica, gde preporučujemo da se poveća višak prihoda nad rashodima (koji su ostvareni na tržištu) koji sada iznosi 400.000 dinara na 600.000 dinara

Prema važećem propisu, organizacija civilnog društva je obveznica poreza na dobit samo u pogledu prihoda koji je ostvarila neposrednim obavljanjem privredne delatnostii to za višak prihoda nad rashodima ostvarenog u kalendarskoj godini koji prelazi iznos od 400.000 dinara. Prema tome, ukoliko OCD neposredno obavlja privrednu delatnost i višak prihoda ostvarenog od obavljanja ove delatnosti koji prelazi 400.000 dinara daje u opštekorisne svrhe, saglasno Zakonu o porezu na dobit, ona uživa iste poreske povlastice koje su inače propisane za  davanja pravnih lica – obveznika poreza na dobit. Razlog za ovo povećanje (sa 400.000 dinara na 600.000 dinara) su shodna usklađivanjima i povećanjima koja su izvršena u drugim Zakonima. Konkretno mislimo da povećanje cenzusa za evidentiranje u PDV koji je sa 4.000.000 dinara prometa dobara i usluga u prethodnih ili narednih 12 meseci (osim prometa opreme i objekata za obavljanje delatnosti) koliko je iznosio od 2005. do. 2012. godine, od 2013. god. povećan na 8.000.000 dinara.

  1. Izmena člana 12. stav 1. Zakona o porezima na imovinu čime bi se omogućilo oslobađanje od porez za imovinu za OCD.

Za razliku od Srbije, koja za udruženja, fondacije i zadužbine i slične OCD koje obavljaju delatnost od javnog interesa, ne predviđa nikakvo oslobođenja od poreza na imovinu na nepokretnosti mnoge druge zemlje istočne Evrope predviđaju ovakva oslobođenja (Češka, Letonija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, itd).

Podršku inicijativi možete dati prosleđivanjem potpisa vaše organizacije na i-mejl vladimir@tragfondacija.org do 20. novembra 2014. godine.

Tekst inicijative za promenu zakonskih rešenja, koja će biti upućena Ministarstvu finansija, možete pročitati na sledećem linku.”

Izvor: www.tragfondacija.org

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]