Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Poziv za dostavljanje primera dobre prakse u oblasti inkluzivnog obrazovanja (rok: 30.10.2017)

Objavljeno 16.10.2017.

blackboard - ilustracijaU cilju unapređivanja inkluzivne prakse u Srbiji, Mreža podrške inkluzivnom obrazovanju, UNICEF i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije pozivaju zainteresovane vaspitače, učitelje, nastavnike, direktore i stručne saradnike da prilože primere iz prakse koji pokazuju na koji način su obrazovne ustanove pružile podršku deci iz osetljivih grupa i podstakle njihovo uključivanje u redovno obrazovanje i život zajednice.

Primer dobre prakse podrazumeva inicijativu, ideju, aktivnost, akciju koja uvodi novine i podstiče proces uspešnog uključivanja dece i učenika iz osetljivih grupa u redovno obrazovanje. Primer dobre prakse iz kojeg mogu učiti drugi ohrabruje i podstiče učesnike u obrazovanju da unapređuju svoju praksu, nudi ideje i mogućnosti promene u pristupima obrazovanju deci i u prevazilaženju dosadašnjih prepreka.

Primeri dobre prakse inkluzivnog obrazovanja nalaze se u najrazličitijim oblastima školskog života počev od načina funkcionisanja škole, organizacije i upravljanja školom, preko procesa nastave i podučavanja konkretnog deteta/učenika, školskog vrednovanja i samovrednovanja i udžbenika, oblasti evaluacije i samoevaluacije, pa sve do celokupne klime u ustanovi, međuljudskih odnosa i odnosa sa lоkalnom zajednicom.

Primer dobre prakse treba da ispuni bar dva od navedenih kriterijuma:

  • Prikazuje iskustvo vaspitanja/obrazovanja deteta ili učenika iz osetljivih grupa, kome je potrebna dodatna podrška i pri tom odražava pozitivan stav prema njegovom uključivanju u obrazovno-vaspitni proces;
  • Prikazuje neki vid prilagođavanja na nivou ustanove kojim se obezbeđuje uspešno uključivanje i napredovanje u učenju deteta ili učenika iz osetljivih grupa;
  • Prikazuje neki vid prilagođavanja na nivou grupe ili odeljenja kojim se obezbeđuje uspešno uključivanje i napredovanje u učenju deteta/učenika iz osetljivih grupa;
  • Prikazuje iskustvo saradnje sa roditeljima i drugim ustanovama u pružanju dodatne vaspitne i obrazovne podrške detetu/učeniku iz osetljivih grupa;
  • Prikazuje lično iskustvo obrazovanja osobe koja pripada osetljivoj grupi ili porodici osobe sa smetnjama u razvoju.

Primer dobre prakse mora biti podnet na propisanom obrascu, koji obuhvata opis u oblasti u kojoj je nova praksa nastala, ciljeve, učesnike, sprovedene aktivnosti i njihove efekte. Opis primera treba da bude na najviše tri strane (oko 6000 karaktera). Uz opis možete priložiti do dve fotografije koje ilustruju primer. Neophodno je obezbediti saglasnost roditelja/staratelja sve dece/učenika koji su na fotografijama (preuzmite model saglasnosti roditelja/staratelja). Primer dobre prakse pošaljite u elektronskoj verziji na email adresu iomreza1@gmail.com sa nazivom „Konkurs za primere dobre prakse.“

Pitanja u vezi sa konkursom možete postaviti do 15. oktobra 2017. godine na email adresu iomreza1@gmail.com.

Krajnji rok za slanje prijava je 30. oktobar 2017. godine.

Informacija o primerima dobre prakse koji će biti nagrađeni će biti objavljeni u decembru 2017. godine na vebsajtu Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju.

Odabrani primeri dobre prakse biće objavljeni na vebsajtu Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju, a najbolji primeri će biti nagrađeni. Jedna osoba ili tim autora/ki može poslati više primera (svaki primer u posebnom obrascu), ali samo jedan može biti nagrađen.

Konkurs za primere dobre prakse se realizuje u okviru projekta „Unapređivanje obrazovanja u Srbiji kroz jačanje kompetencija Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju i drugih zaposlenih za inkluzivno obrazovanje“, koji sprovodi Mreža podrške inkluzivnom obrazovanju (MIO) u saradnji saa Grupom MOST, a u partnerstvu sa UNICEF-om, Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i uz finansijsku podršku Švajcarske agencije za razvoj i saradnju, sa ciljem poboljšanje kvaliteta podrške deci koje pružaju obrazovne ustanove i unapređivanje inkluzivnog obrazovanja kroz horizontalno učenje, obuke i edukativni materijal.

Izvor: www.mrezainkluzija.org

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]