Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Србија довршава трећи нацрт акционог плана за поглавље 24

Објављено 06.04.2015.

europe - ilustracijaСрбија довршава трећи нацрт акционог плана за поглавље 24 и могла би ускоро да га достави Европској комисији, пошто се размотре сугестије цивилног друштва и дефинишу трошкови планираних активности, речено је 3. априла на састанку о изради тог плана. На другом састанку чланова преговарачке групе за поглавље 24 – правда, слобода и безбедност, и представника невладиних организација које се баве областима обухваћеним тим поглављем, оцењено је и да је унапређена међусобна сарадња у чијем успостављању се у почетку наилазило на тешкоће. У невладином сектору сматрају да је потребно боље дефинисати заштиту права грађана у акционим плановима за поглавља 23 и 24, и истичу да је важно да се рокови и трошкови реално поставе да би планиране активности донеле жељене резултате.

Државни секретар у Министарству унутрашњих послова (МУП) и председник преговарачке радне групе за поглавље 24 Александар Николић је рекао да организације цивилног друштва могу да до 10. априла доставе коментаре у писаној форми на нацрт плана који је објављен на сајту МУП-а.

“Сви бисмо волели да то буде коначна верзија. Трудићемо се да то и буде”, рекао је Николић и додао да је Србија спремна да достави Европској комисији акциони план, који је мерило за отварање поглавља 24, пошто размотри и сугестије невладиног сектора.

Он је рекао и да је Црна Гора имала пет верзија акционог плана за то поглавље које је врло обимно и односи се на спољне границе и шенгенски систем, миграције, азил, визе, полицијску сарадњу, борбу против организованог криминала, трговине људима, тероризма и дрога, као и судску сарадњу у грађанским и кривичним стварима и царинску сарадњу.

Координатор израде акционог плана за поглавље 24 Дражен Маравић је као највећен измене у трећем нацрту навео прецизније утврђивање буџета, рокова и редоследа активности.

Према његовим речима, пошто се размотре сугестије цивилног друштва биће урађена процена трошкова планираних активности и план ће затим бити упућен на мишљење Министарству финансија. Такође, са Скупштином Србије ће бити одржане консултације о томе да ли су реални рокови, предвиђени планом, за усвајање закона.

Европска комисија је, како је речено на скупу, тражила детаљнији приказ активности у вези са реформом полиције, да се осигура рад координатора подгрупа и “примат” акционог плана над другим сличним документима.

Маравић је рекао да је уважен принциоп “примата” акционог плана, као и да је намера да особе које координирају процес израде акционог плана буду надлежна и за примену. Додао је да координатори прате а министарства спроводе активности тако да нема места за бојазни ће “исти људи” и једно и друго радити.

Маравић је рекао да је планирано и да се настави сарадња са невладиним сектором и пошто се акциони план усвоји и почне његова примена, и да највише простора за допринос цивилног друштва види у мерењу утицаја активности. Такође, позвао је невладине организације, с обзиром на њихову стручност, да дају предлог како да се унесе родно осетљив аспект у извештавање о планираним активностима.

Он је рекао и да план садржи око 60 активности које ће се одвијати и после 2018. попут примене неке стратегије која се односи на дужи период, а унета је и општа обавеза да се прати промена у правној тековини ЕУ. Прецизирао је и да су у трећем нацрту плана мењани рокови да би се активности ускладиле са циклус претприступне помоћи ЕУ IPA.

Директорка Београдског центра за безбедносну политику и координаторка радне групе Националног конвента о ЕУ за поглавље 24 Соња Стојановић Гајић је рекла за ЕурАктив Србија да је акциони план за поглавље 24 “на врло високом нивоу” и да је бољи од акционог плана за поглавље 23 јер је детаљнији и када је реч о методологији.

“Оно што бисмо ми сада волели да видимо јесте да се још јасније дефинишу активности које се тичу заштите права грађана наше државе али и других жртава кривичних дела – азиланата, жртава трговине људима. То још није на довољно добар начин урађено ни у акционом плану за 24 ни у плану за поглавље 23″, рекла је она.

Соња Стојановић Гајић је рекла да важно и да рокови и трошкови буду на реални начин постављени како би овај акциони план “заживео у пракси и променио нешто у животима људи”.

Она је рекла и да су МУП као надлежно министарство за поглавље 24, и цивилног друштво, након лошег почетка и сукоба у децембру око питања приступа информација, сада дошли “до врло доброг и одрживог модела сарадње”.

На скупу је поздрављена намера преговарачке радне група за поглавље 24 да два пута годишње о свом раду обавештава не само Владу Србије и Европску комисију већ и организације цивилног друштва и јавност, тако што ће документе о томе објављивати на сајту МУП-а.

Соња Стојановић Гајић је рекла да је битно да се усвоје смернице које ће омогућити да сва министарства и радне групе за преговарачка поглавља доследно укључују цивилно друштво у свој рад у процесу преговора.

На скупу је речено да ће шефица преговарачког тима Србије Тања Мишчевић представити на пленарној седници смернице за сарадњу са цивилним друштвом, а Соња Стојановић Гајић је рекла да се “најава смерница” очекује 8. априла.

Аутор: М.П., преузето са www.euractiv.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]