У циљу унапређивања инклузивне праксе у Србији, Мрежа подршке инклузивном образовању, UNICEF и Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије позивају заинтересоване васпитаче/ице, учитеље/ице, наставнике/ице, директоре/ке и стручне сараднике/ице да приложе примере из праксе који показују на који начин су образовне установе пружиле подршку деци из осетљивих група и подстакле њихово укључивање у редовно образовање и живот заједнице.
Пример добре праксе подразумева иницијативу, идеју, активност, акцију која уводи новине и подстиче процес успешног укључивања деце и ученика из осетљивих група у редовно образовање. Пример добре праксе из којег могу учити други охрабрује и подстиче учеснике у образовању да унапређују своју праксу, нуди идеје и могућности промене у приступима образовању деци и у превазилажењу досадашњих препрека.
Примери добре праксе инклузивног образовања налазе се у најразличитијим областима школског живота почев од начина функционисања школе, организације и управљања школом, преко процеса наставе и подучавања конкретног детета/ученика, школског вредновања и самовредновања и уџбеника, области евалуације и самоевалуације, па све до целокупне климе у установи, међуљудских односа и односа са локалном заједницом.
При одабиру примера који ће бити објављени и награђени, селекциона комисија ће узети у обзир испуњеност следећих критеријума:
- да се из описа види да је процес инклузије континуиран;
- да су јасно приказани недвосмислени ефекти у напредовању детета/ученика;
- да се јасно види укљученост и друге деце/ученика, односно, да се активности тако планирају да у њима сви истовремено учествују;
- да је пример инструктиван, односно тако описан да други из њега могу да уче;
- да пример приказује подршку за укључивање и напредовање детета/ученика у редовном образовном систему
- да је дат објективан приказ детета/ученика са ставом прихватања и уважавања;
- да су препознате јаке стране и интересовања у циљу јачања самопоуздања ученика;
- да је видљиво промишљено и циљано изграђивање односа поверења, уз уважавање сваког напора и вредновање и намањег напретка детета/ученика;
- да су видљива идентификована подручја у којима је била потребна додатна подршка;
- да је добро осмишљена и доследно спроведена подршка детету/ученику, уз примену свеобухватног приступа и принципа савремене педагогије;
- да је планирана подршка (циљеви и исходи) омогућавала стицање примењивих знања и вештина и доприносила укључивању детета/ученика у живот заједнице;
- да је подстицана вршњачка подршка и свест о значају вршњачког учења;
- да је остварена добра сарадња са родитељима и другим особама које познају ученика;
- да је успостављена позитивна и сарадничка атмосфера међу запосленима у установи и другим актерима у локалној заједници.
Пример добре праксе мора бити поднет на прописаном обрасцу, а који обухвата опис у области у којој је нова пракса настала, циљеве, учеснике, спроведене активности и њихове ефекте. Опис примера треба да буде на највише три стране (око 6000 карактера). Уз опис се могу приложити до две фотографије које илуструју пример. Неопходно је обезбедити сагласност родитеља/старатеља све деце/ученика који су на фотографијама (модел сагласности родитеља/старатеља је приложен уз конкурс). Пример добре праксе у електронској верзији треба послати на email адресу iomreza1@gmail.com са називом „Конкурс за примере добре праксе.“
Питања у вези са конкурсом можете поставити до 30. јуна 2018. године на email адресу iomreza1@gmail.com.
Крајњи рок за слање пријава је 20. јул 2018. године
Информација о примерима добре праксе који ће бити награђени биће објављена до краја августа 2018. године на сајту Мреже подршке инклузивном образовању.
Одабрани примери добре праксе биће објављени на сајту Мреже подршке инклузивном образовању (www.mrezainkluzija.org), а најбољи примери ће бити награђени заједно са награђеним примерима из претходног конкурса. Једна особа или тим аутора/ки може послати више примера (сваки пример у посебном обрасцу), али само један може бити награђен.
Конкурс за примере добре праксе реализује се у оквиру пројекта „Унапређивање образовања у Србији кроз јачање компетенција Мреже подршке инклузивном образовању и других запослених за инклузивно образовање“, који спроводи Мрежа подршке инклузивном образовању (МИО) у сарадњи саа Групом МОСТ, а у партнерству са UNICEF-ом, Министарством просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије и уз финансијску подршку Швајцарске агенције за развој и сарадњу, са циљем побољшања квалитета подршке деци које пружају образовне установе и унапређивања инклузивног образовања кроз хоризонтално учење, обуке и едукативни материјал.
Извор: www.mrezainkluzija.org
Оставите коментар