ЕУ инфо центар у Београду покреће Медија клуб који треба да допринесе бољем информисању о Европској унији и европским интеграцијама Србије, речено је 26. фебруара на представљању тог пројекта. Тај клуб би требало да омогући размену мишљења и информација између новинара и људи упућених у европске интеграције, а остаје да се разраде конкретни начини такве размене. У плану је и да се грађанима у сарадњи с медијима пруже квалитетнији садржаји о ЕУ који ће више осветлити различита питања са тежиштем на извештавању о личним искуствима и користима од интеграција.
Шеф за информисање, комуникацију и медије у Делегацији ЕУ у Србији Рамунас Јанушаускас рекао је на представљању пројекта да је Медија клуб замишљен као платформа која треба да окупи “оне који желе да се информишу и оне који су врло добро информисани” о ЕУ и интеграцијама и тако омогући “корисну интеракцију”.
Јанушаускас је рекао да је за такву размену предуслов поверење које се заснива на заједничким вредностима и изразио наду да ће овај клуб омогућити да се успостави поверење “између новинара, дипломата, државних службеника и званичника”.
Пројекат је у раној фази и за сада нуди оквир за такву сарадњу а од новинара се очекују повратне информације како да се она развије, речено је на скупу.
“Отворени смо за идеје”, рекао је шеф Делегације ЕУ у Србији Мајкл Девенпорт и изразио наду да ће то бити “почетак новог, бољег и квалитетнијег дијалога” са медијима о ЕУ.
Јанушаускас је као једну од препорука навео да би у клубу могла да се примењују такозвана Четам хаус (Chatam House) правила, односно да се информације добијене на састанцима користе без објављивања идентитета учесника.
Девенпорт и Јанушаускас су изразили очекивање да ће се клуб до краја године преселити на сталну адресу у Улици Краља Милана 7 у Београд где почиње адаптација нових просторија ЕУ инфо центра.
Директор за Западни Балкан у Британском савету (British Caouncil) Тони О’ Брајан рекао је да је у плану и да се у сарадњи с медијима побољша квантитет и квалитет извештавања о ЕУ, као и да се више осветле лична искуства грађана и користи од интеграција јер то јавност највише и интересује.
Тај део пројекта је, такође, у припремној фази а медији су позвани да предложе теме које сматрају да су битне или којима би се бавили, речено је на скупу.
О’Брајан је рекао да људе не занима толико шта политичари говоре већ желе а чују како живе обични грађани.
Према подацима изнетим на скупу, 58% грађана је издвојило борбу против корупције као битну реформу, а 41% реформу здравственог система.
Такође, највише грађана (38%) је на питање о којим политикама ЕУ би желли да више знају, навело политику о младима, док је 39% као најзанимљивије медијске садржаје о ЕУ издвојило искуства обичних грађана у процесу приступања ЕУ.
ЕУ инфо центар припрема и нови изглед свог вебсајта који треба да буде информативнији и интерактивнији, као и недељене радијске вести чије би објављиване на регионалним и локалним радио станицама требало да почне следеће недеље.
На сајту ће бити покренут и блог шефа Делегације ЕУ у Србији, а биће доступне и књиге у електронском формату.
Аутор: М.П., преузето са www.euractiv.rs
Оставите коментар