Награде за корпоративно волонтирање за 2013. годину уручене су у среду 25. септембра на догађају који је одржан у Смарт колективу у Београду. Доделу Награде за корпоративно волонтирање по трећи пут организовали су Форум пословних лидера Србије и Смарт колектив, са циљем да препознају и награде програме који су у протеклих годину дана највише допринели развоју локалних заједница и развоју запослених. О добитницима награде одлучивао је жири у саставу: Зоран Мартиновић, државни секретар у Министарству рада, запошљавања и социјалне политике Републике Србије, Драгана Ротер, чланица УО Форума пословних лидера и Руководилац корпоративних комуникација у Компанији Vip mobile, Небојша Рако, директор Асоцијације ХР професионалаца, Богдан Гавански, шеф мисије Института за одрживе заједнице и Сузана Крстић, менаџерка Групе “Хајде да… “.
Добитник главне награде која се додељује за Најбољи програм волонтирања је Ерсте Банка за програм “Прави дан за велику ствар”, који се спроводи већ пет година и чини интегрални део стратегије друштвено одговорног пословања Банке. “Награда за корпоративно волонтирање нас је искрено обрадовала. У тренутку када је иза нас шест година активног волонтерског ангажмана у нашој друштвеној заједници и када у бази волонтера имамо више од једне трећине запослених са територије целе Србије, изузетно смо поносни на резултате које смо остварили на бројним групним волонтерским акцијама, као и путем програма индивидуалног волонтирања. Управо због тога нам је драго што су ефекти оваквих инцијатива добили признање и од стране стручне јавности, што за нас представља потврду да смо на правом путу и да треба наставити у истом правцу.”, изјавила је овом приликом Ана Деветак из Ерсте Банке.
Компанија GlaxoSmithKline Србија и Црна Гора добитник је награде у категорији Развој запослених, за програм „Златни изазов“ који поред доприноса локалној заједници, посебну пажњу поклања развоју личних и професионалних вештина код запослених. Кроз овај програм запослени су организовали хуманитарну акцију „Златни изазов“ у оквиру које су кроз трчање, пливање, брзо ходање и вожњу бицикла прешли 2012 километара и истовремено сакупили донације за подршку српским породилиштима.
У категорији Најуспешније партнерство у локалној заједници, која награђује успешна партнерства између компанија и непрофитних организација при спровођењу програма волонтирања, награђена је компанија Coca-Cola Систем за програм Coca-Cola новогодишњи караван „Покренимо чаролију заједно“. У оквиру овог програма је, у сарадњи са Министарством здравља Републике Србије и уз волонтерско ангажовање запослених, сакупљено више од 15 хиљада дечјих књига и реновиране су дечје собе у 11 болница.
У категорији Мерење резултата награђен је програм Societe Generale Банке „Инклузивна академија“ за методологију праћења и мерења ефеката које је програм остварио на повећање запошљивости особа са инвалидитетом. У оквиру овог програма који се спроводи у сарадњи са организацијом Форум младих са инвалидитетом, 18 полазника је завршило стручну праксу у Societe Generale банци, а већи део њих је, захваљујући стеченим вештинама и знањима, успео да пронађе запослење.
Присутнима су се на догађају обратили Зоран Мартиновић, државни секретар у Министарству рада, запошљавања и социјалне политике Републике Србије и Ричард Пејснер, председник управног одбора Института за одрживе заједнице са седиштем у Вермонту у САД, организације која већ дуги низ година подржава повезивање цивилног друштва и пословне заједнице у циљу проналажења заједничких одрживих решења.
Овај догађај послужио је као прилика да се окупе и учесници велике волонтерске акције „Наш Београд“ коју Смарт колектив и Форум пословних лидера Србије организују већ пет година и у оквиру које се укључује велики број запослених из различитих компанија како би лично допринели стварању бољих услова за живот у свом граду.
„Корпоративно волонтирање представља ефикасан начин да се запослени у компанији упознају са проблемима локалне заједнице. Оно што компанија на овај начин уложи у помоћ конкретним организацијама и институцијама, вишеструко се враћа кроз мотивисаније и лојалније запослене, бољи имиџ и партнерство са локалном заједницом.“ – објашњавају у Смарт колективу, организацији која администрира рад Форума пословних лидера Србије и која је прва у Србији почела да се бави промоцијом међусекторских партнерстава и корпоративног волонтирања као облика ангажовања компанија у локалној заједници.
О НАГРАЂЕНИМ ПРОГРАМИМА 2013
Компанија: Erste Bank а.д. Нови Сад
Програм: Прави дан за велику ствар
Категорија: Најбољи програм волонтирања запослених
Програм корпоративног волонтирања Ерсте Банке у Србији започет је 2008. године, а од 2009. године након усвајања политике и процедуре корпоративног волонтирања, он постаје саставни део стратегије друштвено одговорног пословања. Дајући свој допринос развоју заједнице и промовишући идеју волонтеризма, у партнерству са организацијом Покрет горана Војводине, волонтерске акције на подручју Сремских Карловаца и околине одржавају се од 2009. године, тако да је у јуну обележена пета годишњица успешне сарадње. Поред ове акције, током године реализује се неколико регионалних акција а у Банци такође постоји и програм који промовише индивидуално волонтирање. Такође, на посебне иницијативе запослених организују се и ванредне акције. Из године у годину, у акције се укључује већи број волонтера, али и јавно-комуналних предузећа и других институција, а давање на значају одређеној теми, након волонтерских акција покреће и низ активности надлежних органа.
Компанија: Coca-Cola Систем
Програм: Coca-Cola новогодишњи караван ”Покренимо чаролију заједно”
Категорија: Најуспешније партнерство у локалној зајендици
Циљ новогодишњег каравана “Покренимо чаролију заједно” је да различитим активностима – окупљањем партнера и ангажовањем грађана – пробуди празнични дух даривања, солидарности и емпатије и донесе конкретан допринос заједници који ће иза себе оставити трајну употребну вредност. Ове године традиционални новогодишњи караван имао је и посебну мисију – прикупљање књига за формирање библиотека у дечјим болницама у 11 градова које караван обилази. Тешко стање у болницама само је један у низу проблема здравственог система у Србији, те је Coca-Cola систем у сарадњи са Министарством здравља поред формирања библиотека, иницирао реновирање заједничких просторија на дечјим одељењима у болницама, које су окречене и опремљене новим намештајем и играчкама. Захваљујући акцији, прикупљено је више од 15 хиљада дечјих књига и реновиране дечје собе у 11 болница.
Компанија: GlaxoSmithKline Export Ltd Представништво Београд
Програм: Златни Изазов
Категорија: Развој запослених
У духу Олимпијских и Параолимпијских игара, запослени у ГСК Србија и Црна Гора организовали су хуманитарну акцију Златни изазов у оквиру које су прешли 2012 километара – кроз трчање, пливање, брзо ходање и вожњу бицикла, и истовремено сакупили донације за подршку српским породилиштима. Кроз промоцију здравог начина живота и спортског духа, тим од 11 запослених у Србији посветио се бројним физичким активностима са циљем да пређе 2012 километара. Након постигнутог циља, у јануару 2013. године, тим је приредио аукцију на којој су учествовали сви запослени прикупивши том приликом 100.000 динара. Компанија ГСК је подржала запослене у овој иницијативи и дуплирала сакупљен новац, тако да је, на предлог запослених, укупно 200.000 динара донирано акцији „Битка за породилишта“, Фонда Б92. Осим на подршку локалној заједници, Златни изазов је усмерен на запослене у компанији – запослени су добили могућност да воде пројекат, развију организационе и вештине презентовања, повећају своју видљивост и лидерство у компанији и буду препознати од колега и руководећег тима.
Компанија: Societe Generale Банка
Програм: Инклузивна академија
Категорија: Мерење резултата
Програм Инклузивна академија је захваљујући добрим резултатима за кратко време препознат као један од најзначајнијих програма едукације за особе са инвалидитетом. Пројекат је омогућио првој и другој генерацији полазника Инклузивне академије да значајно унапреде своја знања и вештине и повећају могућности за запошљавање у областима за које су показали да могу остварити одличне резултате, међу којима је и финансијски сектор. Од укупно 28 учесника који су прошли обуку у оба циклуса, 18 полазника је завршило стручну праксу у Societe Generale банци у трајању од 2 месеца, док је 40 волонтера до сада било ангажовано на програму, у својству предавача и ментора стручних пракси за учеснике. Након завршетка активности на програму, Банка је наставила да прати и мери ефекте које је програм остварио на повећање запошљивости полазника Академије.
Извор: Смарт колектив
Оставите коментар