Неједнакост углавном представља последицу корупције и нетранспарентности рада јавне управе, налази су анкете о ставовима младих људи широм света.
Годишња анкета о ставовима младих Global Shapers 2016 обухватила је ставове 26.000 младих људи из 181 земље рођених у последње две деценије двадесетог века. Чак 60% испитаника изјавило је да су корупција и нетранспарентност рада јавне управе највећа препрека за остваривање једнаких могућности за све грађане. У свих пет региона покривених анкетом (Европа, Америка, Африка, Азија и Океанија) добијен је исти резултат.
Недостатак приступа квалитетном образовању представља другу највећу препреку за остваривање једнакости, након чега следи приход. За младе људи у Африци и Америци недовољан приступ квалитетном образовању је већи узрочник неједнакости, док њихови вршњаци у Европи, Азији и Океанији дохотку придају већи значај. Остали већи проблеми су дискриминација, политичке идеологије, јавне политике и порези, религија и неједнак приступ здравственим услугама.
Само 7,2% испитаника сматра да је глобализација узрок неједнакости.
Корупција
Светски лидери се слажу да борба против корупције помаже решавању многих других глобалних проблема попут сиромаштва, економског развоја и неједнакости.
Познато је да корупција у земљама у развоју највише погађа најсиромашнији део становништва. Корупција такође утиче на начин пословања компанија, често постаје препрека за успешно пословање, поготово на Блиском истоку, Северној Африци, Латинској Америци и Карибима, као и у субсахарској Африци.
Неједнакост је штетна, како за грађане, тако и за глобалну економију. Што је најгоре, она прети да угрози социјалну и политичку стабилност.
Образовање
Чак 57 милиона деце у субсахарској Африци остају ван система образовања, што представља више од половине деце која живе у тој области.
Приступ квалитетном образовању, који је на другом месту на листи препрека за остваривање једнакости, представља четврти циљ УН одрживог развоја, који претпоставља обезбеђивање инклузивног и равноправног образовања и промовисање целоживотног учења за све грађане 2030. године.
Образовање је комплексније питање од стеченог нивоа квалификација или успешно решених тестова. Образовање је један од кључних начина за решавање питања дечијих бракова, на пример.
Забринутост младих око питања неједнакости осликава њихове погледе на свет у целини. У свим регионима млади виде корупцију и недостатак одговорности јавне управекао кључне проблеме у својим земљама. Многи млади који припадају тзв. “миленијумској генерацији” изјашњавају се као грађани света (36%) и сматрају да је борба против неједнакости светски проблем број један.
Извор: www.weforum.org
Оставите коментар