Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва при Кабинету потпредседнице Владе за европске интеграције објавио је публикацију “Истраживање о употреби информационо-комуникационих технологија у школама у Србији”.
Глобални трендови указују на транзицију од економија заснованих на масовној производњи ка економијама заснованим на знању. Овај процес, у великој мери омогућен информационо-комуникационим технологијама (ИКТ), значајно утиче на развој људских потенцијала и узрокује промене у свим аспектима образовних процеса и живота уопште. Стога је потребно нарочито залагање како би се потенцијал ИКТ искористио у формалном и неформалном образовању и тиме што адекватније одговорило на изазове информационог доба и допринело социоекономском развоју земље.
Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године препознаје значај и улогу нових технологија за унапређивање образовног система. Међутим, због комплексности питања успешне интеграције ИКТ у систем образовања, као и због чињенице да до сада нису израђени документи који би помогли у формулисању образовне политике у овој области, Национални просвети савет (НПС) иницирао је израду документа “Смернице за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању”. Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва при Кабинету потпредседнице Владе за европске интеграције пружа подршку НПС-у у процесу развоја ових смерница, чији примарни циљ јесте модернизација наставних програма кроз употребу ИКТ како би се подстакао развој компетенција наставника и ученика, тј. допринос унапређењу квалитета образовања и омогућавање веће флексибилности, ефикасности и доступности образовних услуга, посебно за особе које припадају социјално искљученим групама.
Како би се проверили и допунили подаци прикупљени током развоја смерница, спроведено је истраживање о употреби ИКТ у школама у Србији са циљем да се анализира тренутна ситуација у вези са употребом ИКТ у образовном процесу, превасходно сагледавајући потребе и препреке са којима се актери образовног процеса суочавају. Налази овог истраживања представљају допринос развоју финалне верзије Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању, али и допринос развоју других јавних политика, спровођењу закона и унапређењу квалитета образовног система у целини.
Израда Публикације омогућена је средствима Швајцарске агенције за развој и сарадњу у оквиру пројекта “Подршка унапређењу процеса социјалног укључивања у Републици Србији”.
Кликните да преузмете публикацију “Истраживање о употреби информационо-комуникационих технологија у школама у Србији”:
Оставите коментар