Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, објавио је „Водич за школе, наставнике и стручне сараднике: Како до информација о изворима финансирања и ресурсима за школе, наставнике и стручне сараднике“.
Циљ Водича
Водич настоји да школама, наставницима и стручним сарадницима пружи корисне информације за унапређивање квалитета рада путем различитих извора финансирања и ресурса, додатни подстицај за унапређење наставе и учења путем пројеката и конкурисање код донатора и одговоре на питања, међу којима су:
- Где је могуће пронаћи информације о новинама у образовању?
- Како пронаћи изворе финансирања неопходне за унапређење наставе и учења?
- Коме је могуће обратити се, упутити пројекат који је тим школе припремио?
- Како се укључити у пројекте који се реализују у Републици Србији и који омогућавају опремање школе савременим наставним средствима потребним за практичан рад ученика?
- Како обезбедити јачање професионалних капацитета запослених и допринети јачању људског капитала?
- Како се упознати са системима образовања и васпитања у другим државама?
Водич садржи корисне информације о процесу планирања у функцији развоја школе, изворима информација о трендовима у сектору образовања, као и иностраним и домаћим изворима финансирања школских активности.
Такође, Водич даје увид у примере добре праксе на нивоу школа у погледу унапређивања рада школе и наставника кроз учешће у програмима и пројектима, начина сарадње са локалном заједницом и другим школама и увођења иновативних приступа унапређењу компетенција наставника, стручних сарадника и ученика.
Зашто Водич?
Република Србија се налази у процесу реформе и унапређивања система образовања и васпитања на свим нивоима. За спровођење процеса реформе неопходно је спровести низ активности које треба да допринесу променама на нивоу система и школе. Школама и колективима који желе да раде на унапређењу често је потребна подршка у виду различитих извора информација о могућностима и фондовима доступним школама.
Од образовања се све више очекује и захтева да прати развој науке, технике и технологије, да децу, ученике и одрасле образује у складу са потребама савременог света, да им пружи знања која су резултат нових научних и технолошких достигнућа, као и да развије вештине и способности за примену знања у различитим животним ситуацијама. Поред тога, очекују се и нови облици рада у школи и учионици усмерени на процес учења у средини која мотивише и у којој је ученик главни актер тог процеса.
Планирање у функцији развоја школе подразумева планирање на нивоу школе, и то на основу показатеља и резултата праћења образовно-васпитног процеса, самовредновања и спољашњег вредновања школе. Стручним усавршавањем запослених у школи и прихватањем нових улога у руковођењу процесима на нивоу школе може се значајно унапредити квалитет наставе и постигнућа ученика.
Потенцијални извори финансирања
Како до извора финансирања је питање које школе, директори, наставници и стручни сарадници често поставлјају како би поправили кров који прокишњава, заменили врата и прозоре ради уштеде енергије, опремили кабинете и учионице савременом опремом и омогућили ученицима учење путем истраживања и откривања или обезбедили средства за стручно усавршавање наставника ради подизања квалитета наставе и учења.
Школе често нису информисане о расположивости различитих екстерних извора финансирања донатора, државних институција и међународних организација. Имајући ово у виду, Водич садржи информације о изворима који подржавају наставу и учење, васпитни рад са ученицима, изворима који дају информације о системима образовања у другим државама, који су усмерени на компетенције директора, наставника и стручних сарадника, на планове за реализацију часа и др.
Водич даје увид у конкретне донаторе и њихове програме намењене школама, односно садржи називе и описе донаторских програма, начин подношења захтева за финансирање активности, очекивано трајање пројекта и додатне напомене.Ови извори требало би да охрабре школе, наставнике и стручне сараднике да више времена уложе у истраживање доступних средстава, као и да трагају за новим изворима информација.
Преузмите публикацију “Водич за школе, наставнике и стручне сараднике: Како до информација о изворима финансирања и ресурсима за школе, наставнике и стручне сараднике”:
Оставите коментар