Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Како до информација о изворима финансирања и ресурсима за школе, наставнике и стручне сараднике

Објављено 20.10.2015.

Vodič za škole, nastavnike i stručne saradnike: Kako do informacija o izvorima finansiranja i resursima za škole, nastavnike i stručne saradnikeТим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, објавио је „Водич за школе, наставнике и стручне сараднике: Како до информација о изворима финансирања и ресурсима за школе, наставнике и стручне сараднике“.

Циљ Водича

Водич настоји да школама, наставницима и стручним сарадницима пружи корисне информације за унапређивање квалитета рада путем различитих извора финансирања и ресурса, додатни подстицај за унапређење наставе и учења путем пројеката и конкурисање код донатора и одговоре на питања, међу којима су:

  • Где је могуће пронаћи информације о новинама у образовању?
  • Како пронаћи изворе финансирања неопходне за унапређење наставе и учења?
  • Коме је могуће обратити се, упутити пројекат који је тим школе припремио?
  • Како се укључити у пројекте који се реализују у Републици Србији и који омогућавају опремање школе савременим наставним средствима потребним за практичан рад ученика?
  • Како обезбедити јачање професионалних капацитета запослених и допринети јачању људског капитала?
  • Како се упознати са системима образовања и васпитања у другим државама?

Водич садржи корисне информације о процесу планирања у функцији развоја школе, изворима информација о трендовима у сектору образовања, као и иностраним и домаћим изворима финансирања школских активности.

Такође, Водич даје увид у примере добре праксе на нивоу школа у погледу унапређивања рада школе и наставника кроз учешће у програмима и пројектима, начина сарадње са локалном заједницом и другим школама и увођења иновативних приступа унапређењу компетенција наставника, стручних сарадника и ученика.

Зашто Водич?

Република Србија се налази у процесу реформе и унапређивања система образовања и васпитања на свим нивоима. За спровођење процеса реформе неопходно је спровести низ активности које треба да допринесу променама на нивоу система и школе. Школама и колективима који желе да раде на унапређењу често је потребна подршка у виду различитих извора информација о могућностима и фондовима доступним школама.

Од образовања се све више очекује и захтева да прати развој науке, технике и технологије, да децу, ученике и одрасле образује у складу са потребама савременог света, да им пружи знања која су резултат нових научних и технолошких достигнућа, као и да развије вештине и способности за примену знања у различитим животним ситуацијама. Поред тога, очекују се и нови облици рада у школи и учионици усмерени на процес учења у средини која мотивише и у којој је ученик главни актер тог процеса.

Планирање у функцији развоја школе подразумева планирање на нивоу школе, и то на основу показатеља и резултата праћења образовно-васпитног процеса, самовредновања и спољашњег вредновања школе. Стручним усавршавањем запослених у школи и прихватањем нових улога у руковођењу процесима на нивоу школе може се значајно унапредити квалитет наставе и постигнућа ученика.

Потенцијални извори финансирања

Како до извора финансирања је питање које школе, директори, наставници и стручни сарадници често поставлјају како би поправили кров који прокишњава, заменили врата и прозоре ради уштеде енергије, опремили кабинете и учионице савременом опремом и омогућили ученицима учење путем истраживања и откривања или обезбедили средства за стручно усавршавање наставника ради подизања квалитета наставе и учења.

Школе често нису информисане о расположивости различитих екстерних извора финансирања донатора, државних институција и међународних организација. Имајући ово у виду, Водич садржи информације о изворима који подржавају наставу и учење, васпитни рад са ученицима, изворима који дају информације о системима образовања у другим државама, који су усмерени на компетенције директора, наставника и стручних сарадника, на планове за реализацију часа и др.

Водич даје увид у конкретне донаторе и њихове програме намењене школама, односно садржи називе и описе донаторских програма, начин подношења захтева за финансирање активности, очекивано трајање пројекта и додатне напомене.Ови извори требало би да охрабре школе, наставнике и стручне сараднике да више времена уложе у истраживање доступних средстава, као и да трагају за новим изворима информација.

Преузмите публикацију “Водич за школе, наставнике и стручне сараднике: Како до информација о изворима финансирања и ресурсима за школе, наставнике и стручне сараднике”:

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]