Развој и промовисање предузетничког образовања већ дужи низ година један је од кључних стратешких циљева институција и држава чланица ЕУ. У контексту велике незапослености младих, економских криза и брзих промена наше сложене економије засноване на знању и у нашем друштву, трансверзалне вештине као што су предузетништво од суштинске су важности не само за обликовање свести младих, већ и за обезбеђивање вештина, знања и ставова који су од централне важности за развој предузетничке културе у Европи. Међутим, иако су поједине земље посвећене развоју предузетничког образовања већ више од једне деценије, друге са тим тек почињу.
Надовезујући се на Eurydice извештај из 2012. године о предузетничком образовању, ова нова анализа представља преглед најновијих трендова у Европи, даје ажуриране и детаљније информације о стратегијама, плановима и програмима и исходима учења, а покрива и нове теме, као што су схеме за финансирање и образовање наставника.
Извештај је усмерен на основно образовање, ниже и опште више средње образовање, као и на школско почетно струковно образовање и обуку. Садржи информације за 2014/15 годину из 33 земље које учествују у Eurydice мрежи. Поред тога, национални информатори дају приказ предузетничког образовања у свакој од земаља.
Садржајем су обухваћена следећа поглавља: Дефиниције и контекст предузетничког образовања; Стратегије и схеме за финансирање; План и програм рада у школама; Образовање наставника и подршка; Стање у предузетничком образовању у четири кључне области.
Извештај у целини можете преузети овде.
Извор: webgate.ec.europa.eu
Оставите коментар