Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Одржана конференција „За добробит наше деце – укључивање родитеља у образовно-васпитни систем“

Објављено 28.09.2017.

za_dobrobit_dece_fiУ организацији Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије (SIPRU) и Министарства просвете, науке и технолошког развоја (МПНТР) 22. септембра у Београду одржана је конференција „За добробит наше деце – Укључивање родитеља у образовно-васпитни систем“.

Циљ конференције био је да унапреди културу уважавања, међусобне сарадње и партнерства међу различитим актерима образовног система, да осветли примере добре праксе, излиста препреке са којима се родитељи деце из осетљивих група сусрећу као и да укаже на важност укључивања свих родитеља у образовно-васпитни систем како би се допринело образовању и васпитању сваког детета.

Скуп је отворила Анамарија Вичек, државна секретарка у Министарству просвете, науке и технолошког развоја, а том приликом је посебно нагласила инклузивну компоненту коју је Министарство подржало у организацији ове конференције и истакла да инклузивно образовање обухвата сву децу. Такође, подсетила је и да је у оквиру кредита Светске банке за предшколско васпитање и образовање предвиђена и подршка родитељству. Северине Леонарди, заменица директора UNICEF-а у Србији, на почетку свог излагања нагласила је да су родитељи први учитељи деце и да бисмо пружили адекватну подршку деци, морамо пре свега подршку да пружимо родитељима. Иван Секуловић, менаџер Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва, скренуо је пажњу на то да смо 2009. успоставили добре инклузивне теоријске поставке, али да смо мало запоставили праксу и да заједничким власништвом над том дивном идејом треба поправити стање у друштву. Уводничари су поред прегледа иницијатива у области образовања, са учесницима поделили и своја искуства и изазове родитељства.

Учесницима су се обратили и Долорис Ашковић, представница Уније средњошколаца Србије, која је указала на то да током процеса доношења одлука и планирања у образовању и васпитању децу и младе треба више укључити у активности, јер сви имају исте интересе и заједнички циљ. Жана Богуновић, млађи саветник за праћење образовних политика (Фондација Темпус), представила је закључке са конференције „Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установакоја је одржана у мају ове године.

Драган Илић, психолог и радијски и телевизијски водитељ, осврнуо се на своја родитељска искуства у образовању и подсетио да је неопходно развијати комуникацију између родитеља и наставника, да се на тај начин ствара поверење и сарадња, јер се најчешће родитељи појављују у школи тек кад проблем настане. Такође, истакао је и важност организовања заједничких акција школе и родитеља јер на тај начин могу значајно да се промене активности у школи, а детету се шаље слика важности образовања.

Учесници су након пленарног дела конференције учествовали у три паралелне радионице и дали своје предлоге за унапређење улоге родитеља у образовању и васпитању на теме: како до партнерства – партнерство и сарадња представника локалне самоуправе, родитеља и просветних радника; деца из осетљивих група – добити од инклузивног образовање за све; међусобно оснаживање родитеља за активну подршку деци – заједничко разумевање образовних и васпитних потреба деце на подручју општине/града и иницирање промена.

Препоруке и закључци настали у оквиру ових радионица биће представљени широј јавности и упућени Министарству просвете, науке и технолошког развооја за даље унапређење сарадње са родитељима.

На скупу су присуствовали представници локалних самоуправа, школских управа, представници клубова родитеља и наставника, друга родитељска удружења, представници Министарства просвете, представници партнерских организација (UNICEF, ЦИП, МОДС, НАРНС). Велики број различитих партнера допринео је организацији конференције што говори о важности препознавања родитеља као значајног ресусрса у васпитно-образовном процесу.

Конференција је део активности у оквиру програма „Укључивање родитеља у образовно-васпитни систем“ који је Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије покренуо са идејом унапређивања сарадничког односа родитеља, наставника и локалне заједнице, што ће допринети развоју демократичности и праведности нашег образовно-васпитног система. Такође, програм ће подржавати и активности Националне асоцијације родитеља и наставника као и будуће формирање и рад Општинских савета родитеља.

 

 

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]