Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Одржана конференција „Квалитетне радне праксе у ери дигитализације“

Објављено 15.04.2019.

Konferencija „Kvalitetne radne prakse u eri digitalizacije“Конференција „Квалитетне радне праксе у ери дигитализације“ коју је организовала Београдска отворена школа (БОШ) одржана је у среду, 10. априла 2019. године, у Београду. Догађај је окупио преко 130 домаћих и иностраних учесника и учесница, међу којима су били наставници/е средњих школа, представници/е организација и институција које се баве унапређивањем пракси у средњим стручним школама и унапређивањем запошљивости младих. Конференција представља завршни догађај у оквиру пројекта „Виртуелне праксе у области стручног образовања и обуке (VIVET)”, чији је координатор Београдска отворена школа.

У уводном обраћању, учесницима и учесницама се обратила се Биљана Марић, саветница Министра просвете за дигитализацију у просвети и науци. Марић је истакла да су приоритети Министарства просвете, науке и технолошког развоја повезивање образовања и света рада и даља дигитализација образовања, као и то да је Београдска отворена школа, кроз иновативне пројекте овог типа у нашој земљи дала значајан допринос у том процесу.

Вукашин Гроздић, саветник у Кабинету премијерке Републике Србије, изјавио је да Кабинет изузетно подржава пројекте овакве врсте и да је пројекат Београдске отворене школе веома значајан за дигитализацију образовања.

Милорад Бјелетић, извршни директор Београдске отворене школе, истакао је да су квалитетне радне праксе неопходне за савремено тржиште рада и да БОШ скоро две деценије спроводи програме за унапређивање запошљивости младих.

Софија Дукић из Фондације Темпус указала је да су могућности за унапређење квалитета радних пракси, како за младе, тако и за усавршавање одраслих, далеко доступније од како је Србија постала програмска земља Еразмус+ програма.

Програмска менаџерка БОШ-а и координаторка пројекта VIVET Јелена Манић Радоичић представила је полазне идеје пројекта као и остварене резултате. Поред тога, изјавила је да је пројекат надмашио очекивања организатора и да је укључио велики број младих из осетљивих група који су на овај начин имали прилике да унапреде своје дигиталне вешине и вештине које су неопходне за савремено тржиште рада.

Giorgia Costalonga из Италије и Petya Grudeva из Бугарске, представнице партнерских организација, поделиле су са учесницима/ама закључке и препоруке проистекле на основу пилотирања виртуелних пракси у својим земљама. На конференцији су, поред домаћих, говорили и инострани експерти у области менторства Matteo Perchiazzi из Италије и Karel Van Isacker из Белгије.

Ментори и ученици из Техничке школе у Ужицу, који су учествовали у овом процесу имали су прилике да на конференцији поделе своја искуства и представе практичне радове настале кроз виртуелну праксу, а поред њих искуства су поделили и учесници/е пројекта из школа у Београду, Књажевцу, Бору.

На конференцији је било речи и о елементима квалитетне радне праксе, изазовима који тренутно постоје у систему формалног образовања и перспективама које доноси дигитализација радних процеса.

Виртуелне праксе представљају пионирски подухват и први такав пројекат у области средњег стручног образовања у региону. Управо из овог разлога пројектни партнери израдили су Модел виртуелних пракси који дефинише сет корака који морају бити испуњени како би овакве праксе заиста допринеле развоју компетенција ученика и ученица.

Координатор пројекта је Београдска отворена школа, а партнери на пројекту су организација INTERPROJECTS из Бугарске, Техничка школа из Ужица и Универзитет у Падови из Италије. Пројекат је финансиран кроз Еразмус+.

Извор: www.bos.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]