Конференција „Квалитетне радне праксе у ери дигитализације“ коју је организовала Београдска отворена школа (БОШ) одржана је у среду, 10. априла 2019. године, у Београду. Догађај је окупио преко 130 домаћих и иностраних учесника и учесница, међу којима су били наставници/е средњих школа, представници/е организација и институција које се баве унапређивањем пракси у средњим стручним школама и унапређивањем запошљивости младих. Конференција представља завршни догађај у оквиру пројекта „Виртуелне праксе у области стручног образовања и обуке (VIVET)”, чији је координатор Београдска отворена школа.
У уводном обраћању, учесницима и учесницама се обратила се Биљана Марић, саветница Министра просвете за дигитализацију у просвети и науци. Марић је истакла да су приоритети Министарства просвете, науке и технолошког развоја повезивање образовања и света рада и даља дигитализација образовања, као и то да је Београдска отворена школа, кроз иновативне пројекте овог типа у нашој земљи дала значајан допринос у том процесу.
Вукашин Гроздић, саветник у Кабинету премијерке Републике Србије, изјавио је да Кабинет изузетно подржава пројекте овакве врсте и да је пројекат Београдске отворене школе веома значајан за дигитализацију образовања.
Милорад Бјелетић, извршни директор Београдске отворене школе, истакао је да су квалитетне радне праксе неопходне за савремено тржиште рада и да БОШ скоро две деценије спроводи програме за унапређивање запошљивости младих.
Софија Дукић из Фондације Темпус указала је да су могућности за унапређење квалитета радних пракси, како за младе, тако и за усавршавање одраслих, далеко доступније од како је Србија постала програмска земља Еразмус+ програма.
Програмска менаџерка БОШ-а и координаторка пројекта VIVET Јелена Манић Радоичић представила је полазне идеје пројекта као и остварене резултате. Поред тога, изјавила је да је пројекат надмашио очекивања организатора и да је укључио велики број младих из осетљивих група који су на овај начин имали прилике да унапреде своје дигиталне вешине и вештине које су неопходне за савремено тржиште рада.
Giorgia Costalonga из Италије и Petya Grudeva из Бугарске, представнице партнерских организација, поделиле су са учесницима/ама закључке и препоруке проистекле на основу пилотирања виртуелних пракси у својим земљама. На конференцији су, поред домаћих, говорили и инострани експерти у области менторства Matteo Perchiazzi из Италије и Karel Van Isacker из Белгије.
Ментори и ученици из Техничке школе у Ужицу, који су учествовали у овом процесу имали су прилике да на конференцији поделе своја искуства и представе практичне радове настале кроз виртуелну праксу, а поред њих искуства су поделили и учесници/е пројекта из школа у Београду, Књажевцу, Бору.
На конференцији је било речи и о елементима квалитетне радне праксе, изазовима који тренутно постоје у систему формалног образовања и перспективама које доноси дигитализација радних процеса.
Виртуелне праксе представљају пионирски подухват и први такав пројекат у области средњег стручног образовања у региону. Управо из овог разлога пројектни партнери израдили су Модел виртуелних пракси који дефинише сет корака који морају бити испуњени како би овакве праксе заиста допринеле развоју компетенција ученика и ученица.
Координатор пројекта је Београдска отворена школа, а партнери на пројекту су организација INTERPROJECTS из Бугарске, Техничка школа из Ужица и Универзитет у Падови из Италије. Пројекат је финансиран кроз Еразмус+.
Извор: www.bos.rs
Оставите коментар