Савремено образовање се суочава са бројним изазовима, а међу највећима је спречавање осипања ученика и ученица из образовног система. Осипање у Србији у основним школама износи 8,5% (Анкета о радној снази, РЗС, 2015). Нето стопа уписа у средње школе износи 89,2%, док је проценат оних који не заврше средњу школу око 10%. Стратегија развоја образовања 2020 поставља сратешки циљ да осипање буде мање од 5%. Како томе може допринети каријерно вођење и саветовање је једно од питања на које су наставници/е током дводневне обуке покушали да дају одговоре.
Београдска отворена школа (БОШ) је 9. и 10. маја 2019. године одржала обуку на тему „Каријерно вођење и саветовање као механизам за спречавање осипања ученика”. Обука је одржана у београдском хотелу „Праг”, а окупила је наставнике/це и стручне сараднике/це из школа у Тутину, Лебану, Новом Саду, Бачу, Старој Пазови, Свилајнцу, Бечеју и Београду.
Обуку је испред Београдске отворене школе отворила Тамара Станојевић, која је учесницима и учесницама представила законодавни оквир који дефинише каријерно вођење и саветовање у нашој земљи, а кроз интерактивни квиз наставници/е и сарадници/е могли су да се упознају са традиционалним и савременим концептом каријере и основним моделима каријерног вођења и саветовања.
Током два интензивна дана обуке, са водитељкама Бојаном Јевтовић из Фондације „Ана и Владе Дивац” и Ољом Јовановић са Филозофског факултета Универзитета у Београду, учесници и учеснице су имали прилике да дискутују и размењују ставове о проблему осипања ученика и ученица из образовног система и механизмима превенције кроз каријерно вођење и саветовање. Први дан обуке је био посебно оријентисан на ризик од осипања као појаву и рад са ученицима/ама из осетљивих група, те на разумевање и препознавање сигнала и фактора који доводе до осипања ученика/ца из образовног система. Током другог дана, учесници/е су наставили са креативним радом, директно осмишљавајући и планирајући активности каријерног вођења и саветовања које ће бити оријентисане на превенцију осипања ученика/ца на нивоу њихових школа.
Обука је реализована у оквиру пројекта „Квалитетне услуге за бољу запошљивост младих – КВиС на БИС 2019“ уз финансијску подршку Solidar Suisse канцеларије у Србији. Акредитована је од стране Завода за унапређење образовања и васпитања (кат. број 33) и носи 16 бодова.
Извор: www.bos.rs
Оставите коментар