Немачко-Српска иницијатива за одрживи раст и запошљавање, Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва (SIPRU), Фондација Хајнрих Бел и социјално предузеће Бродото 7. јуна су заједно организовали прву „Београдску crowdfunding конвенцију“.
Београдска crowdfunding конвенција је по први пут на једном месту окупила crowdfunding стручњаке и практичне crowdfundere који употребљавају групно финансирање за покретање властитих пројеката. Што се тиче експерата, на конференцији је гостовао Лука Пишкорич, један од пионира crowdfundinga у Европи који је од Словеније направио crowdfunding велесилу. Karsten Wenzlaff из немачког Икосома, говорио је о могућностима које crowdfunding нуди за пробој у свет. Марко Греговић из социјалног предузећа Бродото говорио је о томе где Србија тренутно стоји што се тиче crowdfundinga.
Бројке говоре како је crowdfunding тржиште још релативно мало, али брзо растуће. Од 2012. године до данас број кампања у Србији је порастао за 400%, али је постотак успешности свих кампања свега 7,2%.
На конференцији су биле представљене најпознатије кампање из земље и региона. „Буба Бар“ из Хрватске је crowdfunding кампањом успео да покрене кафић у коме раде искључиво особе са Дауновим синдромом. „Стартит Центар” је скупио неколико стотина хиљада долара да би покренуо co-working простор у Београду. Више информација о конвенцији потражите овде.
Истраживање о crowdfundingu у Србији
Спроведено је истраживање о crowdfundingu у Србији, а коришћени су подаци с најпопуларнијих crowdfunding платформи Indiegogo и Kickstarter. У оквиру истраживања можете сазнати и више о:
- дефиницији crowdfundinga
- основним типовима crowdfundinga
- осталим употребама crowdfundinga
- упутствима за успешну кампању
- примени crowdfundinga за бизнисе, организације, институције
- препорукама за више crowfundinga у Србији
Велики потенцијал раста
Истраживање је показало да иако употреба crowdfundinga у Србији расте, још увек је далеко иза развијених тржишта. Током само пет дана у Британији се скупи више новца путем crowdfundinga него што је у Србији скупљено од 2011. године.
- У Србији је преко crowdfundinga до средине 2016. уплаћено 653,134 USD
- Од укупно 570, само је 41 кампања била успешна (7,2%)
- Најбројнији су пројекти из подручја уметности (32%)
- Жене воде свега 27% кампања
- Постотак успешности на Indiegogo-у је 3%, а на Kickstarteru 37%
- Број crowfunding кампања порастао је за 400% од 2012. године
- Број оних који су подржали кампање у 2016. био је 3148, што чини 0,03% становништва
Читавом истраживању можете приступити овде.
Публикација о crowdfunding-у
Немачко-српска иницијатива за одрживи раст и запошљавање, у сарадњи са Тимом за социјално укључивање и смањење сиромаштва (SIPRU), Фондацијом Хајнрих Бел и социјалним предузећем Бродото, објавилa je публикацију Crowdfunding – групно финансирање са циљем промоције и даљег подстицања развоја crowfunding-а у Србији.
Више информација на www.crowdfunding.rs
Оставите коментар