Међународни округли сто посвећен образовању деце и младих избеглица, миграната и тражиоца азила одржан је 1. децембра у Београду, у сарадњи Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Центра за образовне политике, Култур Контакт Аустрија и UNICEF-а.
Учесници/це округлог стола су чланови/це Радне групе Министарства просвете, науке и технолошког развоја за подршку образовању избеглица и миграната, коју поред представника релеватних сектора Министарства чине и представници Завода за унапређивање образовања и васпитања и Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, представници/це школских управа, ментори/ке школама, Данског савета за избеглице, Култур Контакта, Омладинског колеџа и Института за развој талента из Аустрије, Центра за образовне политике, UNICEF канцеларија из Србије и Бугарске.
Циљ округлог стола је размена искуства на нивоу политика и праксе о кључним питањима која се односе на приступ и квалитет образовања деце избеглица и миграната. Отварајући округли сто, Весна Недељковић, помоћница министра за предшколско и основно образовање, и Тања Ранковић, руководитељка програма образовања у канцеларији UNICEF-а у Србији, истакле су значај сарадње свих актера како би се на најадекватнији начин обезбедио приступ квалитетном образовању деци избеглицама и мигрантима, док је Gerhald Kowar, директор Култур Контакта Аустрија, подсетио на потребу разумевања људске и образовне ситуације у којој су се нашли мигранти, а која се може догодити сваком од нас.
Учесници/е су имали прилике да кроз искуства из Аустрије размотре различите начине на које је могуће организовати остваривање права на образовање младима који нису похађали школу кроз програме усмерене на учење језика и стицање основних вештина и социјалних компетенција, које би их припремиле за укључивање у обуке за дефицитарна занимања.
Кроз искуства Бугарске и Србије учесници су представили утицај које је укључивање деце избеглица и миграната имало на даље унапређивање система образовања, како на законодавни оквир, тако и на праксу, а посебно на развијање програма за учење језика наставе као страног језика, усмереност образовања на стицање кључних компетенција и флексибилност организације наставе и учења.
Учесници из других земаља су изразили захвалност за пружену прилику за учење, посебно из искуства Републике Србије.
Извор: www.mpn.gov.rs
Оставите коментар