Европска комисија и Европска агенција за безбедност и здравље на раду (EU-OSHA) су 15. априла у Бриселу у сарадњи за холандским председништвом покренуле двогодишњу паневропску кампању Здрава радна места за раднике свих узраста, што је највећа светска кампања у овој области. Кампања је усмерена на одрживи рад и безбедност и здравље на радном месту у контексту све старије радне снаге, а истовремено је благовремени подсетник на то да ће данашњи млађи радници постати старији радници у будућности.
Кампања је усмерена на европска предузећа (јавна и приватна) као и на потребу промоције одрживог рада и здравог старења од самог почетка радног века. Овим активностима ће предузећа штитити здравље својих радника до пензије и након тога, али и очувати продуктивност у својим организацијама.
Комесарка Тисен је истакла актуелност теме одабране за кампању: „Ова кампања је од изузетне важности јер се управо одвијају важни разговори о будућности безбедности и здравља на раду у Европској унији. Сада је тренутак да се у Европи побринемо за потребе будућих радних места и оних који тек улазе у свет рада. Радна места на којима се узимају у обзир здравствени проблеми све старије радне снаге дугорочно су продуктивнија. То је добро и за раднике и за предузећа.”
Представник холандског председништва Лодовик Ашар је нагласио потребу да тржиште рада учинимо дугорочно одрживим. „Ова кампања доприноси тој идеји. Морамо да подстакнемо и послодавце и раднике да улажу у запошљавање. На крају крајева, најбољи резултати се увек постижу укључивањем људи и њихове енергије. То их покреће без обзира на године. Овде се сигурно може применити начело „од колевке па до гроба”. Што пре почнете, дуже ћете остати здрави и витални и боље ћете се носити са променама. Данашњи послови у будућности можда неће ни постојати или ће бити драстично другачији. Зато је важно не чекати да се то догоди, него се припремити на време.”
Криста Седлачек, директорка EU-OSHA, нагласила је предности које предузећа могу да остваре учествовањем у кампањи: „Ако се усмеримо на одржив рад током целог радног века, сви радници ће моћи боље да заштите своје здравље, а тиме ће и предузећа остваривати велике предности. Здрави радници су продуктивни, а продуктивни радници су најважнији чинилац сваке ефикасне организације: сви су на добитку. Зато неизмерно ценимо сарадњу између EU-OSHA и националних контакт тачака, званичних и медијских партнера и свима захваљујемо на преданом раду у претходним кампањама. Радујемо се сарадњи током следеће две године.”
Кампања има четири основна циља:
- промоцију одрживог рада и здравог старења од самог почетка радног века;
- истицање важности спречавања ризика током целог радног века;
- помоћ послодавцима и радницима (и онима у малим и средњим предузећима) пружањем информација и алата за управљање безбедношћу и здрављем на раду у контексту све старије радне снаге;
- подстицај размене информација и добрих пракси.
Тема кампање се заснива на пројекту Европског парламента под називом „Безбеднији и здравији рад за све узрасте” који спроводи EU-OSHA и на различитим извештајима EU-OSHA о безбедности и здрављу у контексту све старије радне снаге. Као део нове кампање, EU-OSHA покреће и е-водич о управљању безбедношћу и здрављем старијих радника.
Извор: europa.rs
Оставите коментар