Пролазници на улицама Ниша, Новог Сада или Београда ових дана могу на билбордима да примете лица људи који поручују да „може другачије“. Ту поруку шаљу предузетници, и то мало другачији, социјални предузетници, чије пословање је усмерено на покретање промена и решавање друштвених проблема. Како би принципе социјалне економије и предузетништва приближила широј јавности, организација „Разливалиште“ покренула је иницијативу и портал MožeDrugačije.com, на ком су представљени примери успешне пословне праксе социјалних предузетника у Србији.
Кроз пројекат „Може другачије“, своја искуства и мотивацију деле оснивачи предузећа која су покренута са циљем да изврше шири утицај на друштво у целини, и то кроз запошљавање особа које спадају у рањиве групе и њихово укључивање у заједницу (старија популација, мањине, особе са инвалидитетом, жртве насиља и трговине људима…), решавање друштвеног или еколошког проблема на неуобичајен и иновативан начин.
На порталу MožeDrugačije.com можете прочитати њихове приче, а „Разливалиште“ позива све младе (од 14 до 30 година старости) да своје идеје за креативне предузетничке акције усмерене на решавање друштвених или еколошких проблема пријаве на конкурс програма Social Impact Award, који ова организација спроводи у Србији. Програм је уједно и највеће европско такмичење за социјално предузетништво младих.
„Организација Разливалиште са својим партнерима овом кампањом жели да широј јавности представи сјајне људе који од самог старта размишљају и раде другачије. Њихов ентузијазам и брига за заједницу може послужити као инспирација сваком од нас, а такође бити и доказ да се на социјално одговоран начин може водити успешан бизнис који доноси профит, али и утиче позитивно на друштво. Позивамо све младе људе који кроз предузетништво желе да реше проблем или унапреде своју заједницу да се пријаве на конкурс и да заједно радимо и развијамо њихове идеје“, наглашава Милош Пауновић, један од оснивача „Разливалишта“.
Програм учесницима нуди бесплатне радионице кроз које добијају подршку за развој идеја и стицање знања, као и прилику да се упознају са локалном заједницом друштвених предузетника. Финалисти конкурса добијају приступ инкубационом програму током лета, а победници новчане награде и даљу подршку. У Србији ће бити награђене четири идеје. Више детаља о конкурсу погледајте на званичном сајту програма.
Кампању #можедругачије и пројекат Social Impact Award реализује организација „Разливалиште“ уз подршку Ерсте Банке, и компанија Alma Quattro и Coca -Cola HBC Србија и Црна Гора.
„Разливалиште“ је организација настала са идејом да младе људе упозна са друштвеним предузетништвом и створи охрабрујуће окружење за развој предузетништва младих. Кроз своје програме пружа младима предузетничке вештине и знања. Препозната је по спровођењу програма „Social Impact Award“ у Србији, уједно највећег европског такмичења за друштвено предузетништво младих.
Извор: Разливалиште
Оставите коментар