Нови Обједињени извештај Европске мреже за социјалну политику (ESPN) даје неколико препорука и позива на спровођење делотворнијих мера политике на европском и националном нивоу за борбу против сиромаштва запослених.
Запошљавање грађана и грађанки на квалитетнијим пословима представља кључ за остваривање амбиције Европске уније да омогући раст и изједначавање животних стандарда свих држава чланица ЕУ. Креатори јавне политике и заинтересовани актери виде превенцију сиромаштва запослених као део општег циља смањења сиромаштва у ЕУ.
Ипак, иако се рад генерално сматра најбољим начином за спречавање сиромаштва, то није случај код значајног броја радника и радница у Европи. Наиме, 2017. године је 9,4% укупног броја запослених у ЕУ-28 живело у домаћинствима у ризику од сиромаштва, што износи алармантних 20,5 милиона људи.
На основу детаљних националних извештаја које је припремило 35 националних тимова Европске мреже за социјалну политику, као и анализе показатеља сиромаштва запослених у ЕУ, у овом Обједињеном извештају Европске мреже за социјалну политику представљено је пет главних закључака:
- Сиромашни запослени чине значајан удео у укупној популацији запослених и њихов број наставља да расте у многим европским земљама, што доводи до поларизације унутар ЕУ.
- У одређеним категоријама становништва (углавном млади, нискообразовани, нестандардни радници/е, сиромашна домаћинства са децом и самохраним родитељима, радници/е и домаћинства са ниским интензитетом рада) сиромаштво запослених је значајно веће и у неким случајевима бележи велики раст последњих година.
- Државе обично комбинују различите мере (попут утврђивања минималних прихода, минималне зараде, накнаде зарада или додатка на зараде, мера активне политике запошљавања, борбе против сегментације тржишта рада, породичних накнада и накнада по основу рада) које непосредно утичу на сиромаштво запослених. Међутим, борба против сиромаштва запослених најчешће није конкретно формулисана као циљ јавне политике. Поред тога, један број других јавних политика и мера (попут чувања деце, становања и здравствене заштите), које могу имати само посредан утицај на сиромаштво запослених, једнако је важан за решавање овог комплексног проблема.
- Иако питање сиромаштва запослених није детаљно обухваћено политичким дискурсом и деловањем, већина земаља је у периоду од 2015. до 2018. године убрзала реформе политике у овој области.
- Усаглашени показатељи сиромаштва запослених у ЕУ представљају добру полазну основу за разумевање и праћење сиромаштва запослених, али би на интернет страници Еуростата требало омогућити разврставање показатеља по још неким додатним параметрима.
Обједињени извештај даје неколико препорука и позива на спровођење делотворнијих мера политике на европском и националном нивоу за борбу против сиромаштва запослених.
Извор: ec.europa.eu
Оставите коментар