Шведска start-up компанија Peppy Pals (Живахни другари) осмислила је апликацију са ликовима животиња, која помаже деци да развију вештине као што су емпатија и дељење.
Рози Линдер, мајка која одгаја две ћерке у Шведској, није могла да нађе забаван начин на који би истраживала емоционалну интелигенцију са својом децом.
„Како да некога научите да саосећа? Како да објасните емпатију петогодишњем детету? Као родитељ, ви не добијете упутство за то како да одгајите добро дете и племениту особу. Деци мора да буде забавно и занимљиво да би учила. Има пуно игара које помажу у учењу математике, језика и читања, али сам приметила недостатак разиграних начина помоћу којих би деца учила о емоционалној интелигенцији.“
Видела је колико игре могу да буду ефикасне у процесу подучавања – мада су лекције најчешће биле у форми такмичења која су као резултат имала победнике и губитнике. Питала се, да ли можда постоји начин да се направи игра која би подучавала децу како да деле са другима и како да разумеју друге.
„Зашто користимо моћ игара да учимо децу да пуцају једни на друге или како да нашминкају Барбике? Зашто не бисмо направили неке смислене игре путем којих бисмо их подучили важним вештинама као што су саосећање и управљање осећањима?“
Тако је Линдер, која је до тада радила у пословном свету, одлучила да покуша да „разигра“ емоционалну интелигенцију тако да и други родитељи имају једноставан начин да уче децу о осећањима, отпорности, сарадњи и дељењу.
Потпуно нова игра
Удружила се са тимом програмера и дечјих психолога у циљу стварања прве апликације за компанију. Апликација „Фарма живахних другара“ (Peppy Pals Farm) је изашла 2014. године, поставу је чинило пет ликова животиња са којима су деца могла лако да се повежу. Како би обезбедио почетни капитал, тим Peppy Pals-a је конкурисао за кредите и грантове и учествовао (и победио) на шведским и међународним такмичењима. Такође, компанија Peppy Pals је била финалиста на Турниру за социјалне иновације ЕИБ Института 2015. године.
Апликација је одмах одјекнула како међу родитељима тако и код деце, чак и без буџета за рекламну кампању, почела је да се пење на светским листама за iOS, на Амазону и Google Play-у.
Апликација Peppy Pals је једноставна за употребу зато што се не ослања на језик. Ликови и ситуације приказују универзалне одговоре на различите ситуације кроз физичке показатеље и изразе лица.
Линдер описује један уобичајени сценарио у игри: „Коњ Семи и зец Геби су гладни. Коњ може да дохвати сламу, али зец не може, тако да коњ сада има две могућности – или да једе сам и да му пријатељ буде несрећан или да дели па да види шта ће се десити. Наравно, уколико одлучиш да поделиш са пријатељем, стичеш пријатеља за цео живот.“
Паулина Олсон, извршна директорка компаније и једна од суоснивачица, каже да дизајн игре омогућава чак и веома малој деци да науче важне лекције.
„Уложили смо у квалитетну анимацију – можете да видите изразе лица и говор тела“, истиче. „Ствара се снажна визуелна слика коју деца могу да пренесу у стварни живот и уместо да се каже шта је добро, а шта лоше, приказују се последице различитих радњи појединаца.“
Свеобухватан приступ
Како је расло интересовање за апликацију, напредовали су и ликови Peppy Pals-a, па су издавачке куће и други медији желели да сарађују, каже Олсон. „Покренули смо серијал књига 2015. и 2016. године и краткометражну телевизијску емисију 2017. године.“ Емисија, чије су епизоде највећим делом писале Линдер и Олсон, емитована је на нордијском стриминг сервису Viaplay. Велику подршку компанија је добила 2018. године у виду инвестиције од стране ЛЕГО компаније, која дели визију Peppy Pals-a о учењу кроз игру.
Данас Peppy Pals прави и песме и плишане играчке. „Стварно постаје један свеобухватан систем производа, дигиталних и физичких, кроз који деца могу у исто време и да уче и да се играју“, објашњава Олсон.
Олсон такође наглашава да игра Peppy Pals са својим допадљивим ликовима представља одличну почетну тачку за породице да се упусте у социјално и емоционално учење. „Желимо да зближимо родитеље и децу и да их подстакнемо да започну разговор о томе шта могу да виде и науче у овим причама“, каже она. „Наш циљ је да подстакнемо доброту у сваком детету и да образовање превазиђе пуко АБЦ и 123.“
Гро Ејрин Дирне има четворогодишњу ћерку Нели која ужива користећи Peppy Pals апликацију. Након што је са Нели одиграла игру, Дирне објашњава: „Лепо смо се провеле разговарајући о различитим ситуацијама. На пример, када је сова била љута зато што јој је коњ појео јабуку, моја ћерка је рекла: ‘О не, сова је љута, али коњ није знао да је јабука коју је појео била њена!’ Питала сам је шта ћемо сада да радимо, а њен одговор је био: ‘Хајде да видимо да ли можемо да нађемо још јабука да развеселимо сову!’“
Дирне наглашава да су сценарији из игре помогли у објашњавању и других ситуација (као, на пример, да се у добротворне сврхе поклоне омиљене ципеле које више не одговарају), а помогли су и да њена ћерка учи како да контролише осећања.
Линдер каже да све више људи почиње да схвата значај емоционалне интелигенције (EQ) као важне животне вештине.
„Светски економски форум сада наводи EQ као једну од десет најважнијих вештина на тржишту рада за 2020. годину“, истиче.
„Неопходно је да образујемо и ум и срце; да пређемо са дефинисања ових способности као ‘soft skills (меке вештине)’ на то да их дефинишемо као ‘суштинске вештине,’ зато што оне чине чак и до 85% нашег успеха у животу. Оне одређују како управљамо осећањима, како се носимо са изазовима и препрекама и што је можда најважније како градимо здраве односе и како сарађујемо са другим људима.“
Аутор текста и фотографија: Крис Велш (Chris Welsch)
Текст „Учење о емоционалној интелигенцији кроз игру” изворно је објављен овде: Learning emotional intelligence through play. Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије преноси овај прилог уз љубазну дозволу ЕИБ Института.
***
Још од 2012. године, социјални предузетници из различитих делова Европе сваке године се такмиче на Турниру социјалних иновација, усмеравајући своје напоре и креативне умове у правцу осмишљавања јединствених решења за свакодневне проблеме који се често превиђају. Учесници Турнира су до сада помагали маргинализованим групама, стварали начине да се уштеди енергија, градили заједнице које оснажују своје чланове и чланице.
Институт Европске инвестиционе банке (European Investment Bank Institute) недавно је почео да објављује прилоге у којима предузетници образлажу своју мотивацију за поједине пројекте, описују своје наде и тежње и говоре о напорима које су уложили како би превазишли препреке које постоје у области социјалног предузетништва.
Кроз своје подухвате, актери ових прича пронашли су начин да остваре позитивну промену у свету. Придружите им се и пронађите своју инспирацију.
Оставите коментар