У Србији око 85% деце која користе Интернет на њему свакодневно проводе више од сата, у млађем узрасту највише времена се проводи уз игрице, док су тинејџерима најзанимљивије друштвене мреже, показало је истраживање UNICEF-а које је представљено 10. маја. Истраживање је показало да се око 10. године приметно продужава време које деца проводе на Интернету. Четвртина родителља, обухваћених истраживањем, потврдила је да су се заједно са својим дететом суочили са ризничним и проблематичним ситуацијама на Интернету.
Истраживање UNICEF-а које је спроведено је међу 614 испитаника, родитеља деце узраста од осам до 17 година, показало је да 17% родитеља сматра да веома добро познаје Интернет, 46% “углавном добро”, а 31% “не превише”.
Статистика показује да 85% деце поседује сопствени мобилни телефон, а свако друго дете поседује и сопствени ИТ уређај, PC, лаптоп или таблет. Са тих уређаја деца потпуно самостално приступају Интернету.
Интересовање за коришћење Интернета расте код старије деце, а око 10. године приметно се продужава време које деца проводе на Интернету.
“Комуникација на друштвеним мрежама окупира старије узрасне групе, након 12 године, а на узрасту од 14 до 17 година то је за 70% њих свакодневна Интернет активност”, показало је истраживање.
На општој листи родитељских брига и страхова Интернет је високо котиран, па 65% родитеља сматра да је то небезбедно место, а као највеће ризике виде доступност неприкладног материјала и контакте са непознатим особама.
Истовремено, 73% родитеља сматра да су њихова деца способна да се изборе са ризицима и непријатним ситуацијама на Интернету.
Закључак и препорука UNICEF-а је да родитељи треба да буду довољно едуковани и информисани када је реч о Интернету, а кључно је и развијање поверења и разговор са децом, како би се предупредиле потенцијалне опасности Интернета.
Заменица директора UNICEF-а у Сбији Северине Леонарди истакла је да доступност неприкладног садржаја на Интернету не треба да прође некажњено, а да и сама деце треба да буду свесна ризика којем се излажу на Интернету, да га препознају и о томе разговарају са родитељима.
“Родитељи треба да буду повезани са својом децом и да заједно са њима унапређују своје Интернет вештине, дигиталну писменост и освешћеност”, казала је Леонарди.
Један од закључака истраживања UNICEF-а је и да школа треба да пружи подршку родитељима и деци када је реч о заштити на Интернету, а око 60% родитеља сматра да су школе кључна карика у том ланцу.
Извор: Бета, преузето са www.euractiv.rs
Оставите коментар