Студија изводљивости за увођење система дуалног образовања требало би да буде завршена до краја месеца, и она би требало да укаже на све трошкове које увођење тог система образовања намеће, као и користи које ће донети, а након тога ће бити представљена привредницима, изјавила је директорка Центра за едукацију ПКС Мирјана Ковачевић.
На иницијативу Привредне коморе Србије и уз подршку Министарства привреде, Министарство просвете, науке и технологије формирало је Радну групу за увођење занатског образовања.
Дуално образовање је учење на радном месту и у занатској школи и овај вид едукације примењује се у већем броју европских земаља, али су најпознатији и најуспешнији модели Аустрије и Немачке.
По завршетку школе ученик најчешће остаје да ради у предузећу у којем је био на пракси.
“Тренутно је у фази израде студија изводљивости, а у изради помажу експерти Немачке организације за техничку сарадњу- GIZ и она треба да укаже на све трошкове које увођење дуалног образовања намеће као и користи које ће донети”, рекла је Ковачевић за РТС.
Казала је и да се очекује да ће израда те студије бити завршена крајем јуна, а да ће се, потом од септембра почети са њеним предстаављањем свим привредницима.
Она би требало да понуди правце и опције у увођењу елемената дуалног образовања, нагласила је она.
“Модел онакакав какав постоји у неким другим земљама није могуће апсолутно пресликати код нас имајући у виду све привредне околности и ситуацију код нас у Србији”, рекла је Ковачевић.
Намера је да се од септембра па надаље са привредницима размотре сви налази и определимо за опцију која Србији највише одговара, односно да се види који су то услови које привреда испуњава,а на којим треба радити и које коракте је потребно предузети.
“Привредници су исказали велику жељу и интерес да се укјуче у овај процес, односно да се изврши реформа средњег стручног образовања.Њихово мишљење је да је пуно теорије у образовним програмима посебно у занатским и техничким занимањима и да ученици када заврше школу нису кадри да се одмах квалитетно укључе у процес рада јер недостаје знатно више учесћа у практичном раду”, казала је Ковачевић.
Она је навела да би начин и организацију праксе требало уредити системски.
Како је казала, за увођење система дуалног озбразовања ипак ће бити потребно мало више времена.
За сада, постоје неке школе и привредни субјекти који примењују елементе дуланог образовања, кроз пројекат GIZ-а “Реформа средњег стручног образовања”, навела је Ковачевић и додала да се проучавају и модели и системи у другим земљама јер је увек боље учити на искуствума других.
“Искуства оних земаља које примењују овај модел показује да 80 одсто ученика који упишу овај модел образовања, највећи број њих остане да ради у предузећима где су обављали и практичну наставу или у неким другим”, казала је Ковачевић.
Извор: ТАНЈУГ
Оставите коментар