Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

OECD: Образовање кључ за привредни раст

Објављено 28.05.2015.

blackboard - ilustracijaСветска привреда могла би да има огромне користи до 2030. ако би развила образовне системе који ће омогућити свим ђацима да савладају основе у читању, математици и науци, оценила је Организација за економску сарадњу и развој (OECD).Та организација је оценила да је за раст кључно образовање, односно савладавање бар основних знања, наводећи да би њене чланице са вишим приходима могле да до 2030. повећају раст за више од 3%, ако основна знања омогуће свима. Такође, земље попут Гане у којој је стопа уписа у средњу школу 46%, могле би знатно да увећају привредни раст.

OECD је 27. маја у Берлину представио извештај под насловом “Универзалне основне вештине”, у коме је упоредио податке из 76 земаља. У извештају се упозорава да је глобална економска криза у протеклих неколико година показала да програми спасавања и подстицаја, као и штампање новца нису решење сами по себи.

Кључ је, према пцени те организације, да ђаци савладају бар основне вештине у читању, математици и науци. Те основне вештине су у извештају дефинисане као “савремена функционална писменост” или најмање први ниво програма PISA за оцену нивоа образовања и стечених знања.

OECD је оценио да би “користи за раст, привреду и одрживи развој биле огромне” када би сваки ђак од 15 година у свету до 2030. савладао основна знања.

Истраживање је показало да се то односи и на развијене земље попут САД у којима 24% 15-огодишњака не савлада основни ниво знања у складу са PISA тестовима.

Додаје се да би, ако би САД омогућиле да сви ђаци савладају основна знања, америчка привреда могла да оствари “додатних 27 милијарди долара” током радног века тих ђака.

Чланице OECD-а са високим приходима могле би да повећају раст бруто домаћег производа (БДП) за 3,5% до 2030. ако би уложиле неопходне напоре у образовању, односно обезбедиле да ђаци савладају основна знања.

OECD је, такође, навео пример Гане истакавши да би та западноафричка земља могла да “утростручује БДП на сваке четири године током радног века тих ђака”, ако би достигла циљеве OECD-а у образовању. У Гани стопа уписа у средњу школу износи 46% а 15-огодишњаци који похађају школу у тој земљи имају најнлошије резултате, констатује се у извештају.

“Без савладаног знања, људи завршавају на маргинама друштва, а технолошки напредак не прераста у економски раст”, упозорио је OECD.

Та организација је позвала власти земаља у свету да помогну својим грађанима да се “суоче са овим изазовима тако што ће им обезбедити да до 2030. сви “имају знања и вештине које су им потребне за даље образовање и рад”.

Извор: АФП, преузето са www.euractiv.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]