Захваљујући новим научним доказима који указују на важност подршке деци раног узраста, подршка развоју и учењу у раном детињству постала је један од приоритета образовних политика у многим земљама у свету па и у Србији.
Са око 50% деце који похађа предшколско васпитање и образовање, Србија има један од најнижих обухвата у Европи, док је партиципација деце из осетљивих група, посебно ромске деце, деце која живе у сиромаштву и деце са сметњама у развоју и инвалидитетом чак и нижа (ромска деца 5,7%, деца у најсиромашнијим породицама 9%).
Пракса предшколског васпитања и образовања је неуједначеног квалитета, недовољно диверсификована и не одговара на потребе деце и родитеља. Као одговор на овакво стање, актуелне мере образовне политике усмерене су на повећање доступности и праведности система и развијање квалитета предшколског васпитања кроз диверсификацију организационих облика и програма
предшколског васпитања и образовања.
Сазнајте више о диверсификованим програмима у предшколском васпитању и образовању у новим UNICEF публикацијама које можете пронаћи овде.
Извор: www.unicef.rs
Оставите коментар