На конференцији за новинаре у Влади Србије 3. децембра су представљени резултати међународног PISA тестирања постигнућа ученика и ученица за 2018. годину.
Према тим резултатима у Србији просечно постигнуће на скали математичке писмености износи 448 бодова, на скали читалачке писмености 439, на скали научне писмености 440 бодова, док је просечно постигнуће у OECD земљама око 500 бодова.
Постигнућа ученика и ученица из Србије, у односу на друге земље из региона, боља су од постигнућа ученика/ца из Црне Горе, Северне Македоније и Босне и Херцеговине, а слабије од постигнућа ученика/ца из Хрватске, Словеније, Мађарске и Пољске.
Кључни налази студије показали су и да у односу на претходни PISA циклус нису уочене значајне разлике у постигнућу ученика/ца.
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић оценио је на конференцији за новинаре да је стигло време да се много више улаже у образовање и да буџети морају да се „драстично повећају“.
„Оно што је битно је да смо још 2016. године схватили да много тога мора из корена да се промени због чега је и започета реформа образовања на свим нивоима. Суштина је у промени парадигме када је реч о преношењу знања. Поента је да се дође до пројектне наставе, да се раде међупредметне компетенције и да компетенције која деца стичу могу да искажу кроз примену стечених знања. То мери PISA”, рекао је он.
Министар просвете рекао је да је умерени оптимиста да ће се резултати поправити 2021. године, али да се озбиљнији помак очекује 2024. године, због времена које је потребно да се осете ефекти реформи.
Он је објаснио да је доста тога већ урађено, да је реформа плана и програма кренула у школској 2018/2019, и то за први и пети разред основне школе и први разред гимназија, док ове године по реформисаном програму иде други и шести разред основне и друга година гимназија.
У Србији је тестирано укупно 8.442 петнаестогодишњака/иња, који су углавном ученици/е првог разреда средње школе. Осим математичке, читалачке и научне писмености, ученици и ученице су први пут радили и тест из финансијске писмености и опште компетенције.
Међународни програм процене ученичких постигнућа – PISA (Programme for International Student Assessment) је у овом тренутку најобухватније истраживање у области образовања. Организације за економску сарадњу и развој (OECD) први пут је покренула ову студију 1997. године. У истраживању које је спроведено прошле године учествовало је 79 земаља света укључујући и Србију.
Србија је пети пут учествовала у студији и то у циклусима 2003, 2006, 2009, 2012. и 2018. године.
Извор: www.mpn.gov.rs
Оставите коментар