Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Пикник на дрвету

Објављено 26.03.2013.

Piknik na drvetuПише: Ивана Васиљевић (Блог о социјалном укључивању)

У одјавној недељи трећег разреда, договорила сам са својим ученицима да организујемо пикник у зеленом окружењу надомак школе.

Видела сам велики потенцијал у томе да заједно доручкујемо под ведрим небом, и у учионици ван учионице in vivo учимо о пријатељству, дарежљивости, дељењу, љубазности, нежности, подржавању, охрабривању, толеранцији, могућим начинима забаве…

РЕЦЕПТ ЗА УСПЕШАН ПИКНИК

Неопходни састојци:

  • насмејана и весела деца
  • разноврсне слане и слатке ђаконије
  • гладна деца
  • пуфнасти у кокице маскирани облаци
  • карирани ћебићи
  • карте, споменари, фризбији, лопте, песма…
  • прича о змају Јови
  • још пуфнастих облака
  • четинари за верање по тањим од најтананијих грана

Поступак прављења успешног пикника:

Кариране ћебиће правилно распоредити по зеленој травнатој подлози, а потом их прекрити разноврсним сланим и слатким ђаконијама. Поставку равномерно употпунити гладном децом и пуфнастим, у кокице маскираним облацима. Филовати друштвеним играма, попуњавањем споменара, певањем, ударањем фризбијем и лоптом по главама ситих. Потом читати са предвиђањем причу Змај Јова. Ослушкивати шта деца имају да кажу о причи, подстицати дискусију на тему пријатељства, начина на које бирамо пријатеље, критеријума по којима бирамо пријатеље… За разнежене наручити још неколицину пуфнастих облачића. Потом све премазати верањем по локалним четинарима. Служити врууууућееееее!

(…)

Тренутак у којем су веште одељењске веверице кренуле да се спонтано пењу по дрвећу, преселио је пикник међу зимзелене крошње. У чаврљавој веверичастој атмосфери, док сам ја покушавала да физички подржим прве покушаје пењања охрабрених веверица у покушају, Данило – дечак са тешкоћама из спектра аутизма узео је мој фотоапарат и кренуо да фотографише децу.

Потом је изразио жељу да се и сам попне на дрво. Неколико експерата на тему одабрало је на које дрво Дача треба да се попне, на које гране да седне, како да му помогнемо да се попне и буде безбедан. Успело је из прве!

(…)

Холистички, инклузивни приступ образовању подразумева тумачење значења појма образовање далеко обухватније од пуког стицања академских знања и вештина, као оног које се односи на развој личности детета путем учења социјалних знања и вештина. Усвајање универзалних људских вредности кроз учење о вештинама позитивне комуникације, деца најверодостојније пролазе искуствено, кроз сопствени доживљај. Учење по моделу нуди аутентичну подршку пожељним облицима понашања и даје потврду/смисленост самом знању о животним вредностима in vivo.

Опуштена, пријатна и подржавајућа атмосфера у школском окружењу које негује најплеменитије врлине попут поштовања, уважавања, саосећајности, разумевања, племенитости… предуслов је учењу о животним вредностима. Тако подржана, обухваћена деца имају прилику да се, у за њих безбедном окружењу отварају, изражавајући своје мисли и осећања. Охрабривање развоја самосвести, самопоуздања и љубави према себи, води дете ка развијању односа пуног поштовања и љубави према другима – контакту у Љубави.

Текст “Пикник на дрвету” Иване Васиљевић у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]