Резултати који су добијени у процесу анализе утицаја политика и мера у периоду од 2008. године представљени су релевантним Владиним институцијама, цивилном друштву и заједнички су одређени даљи правци деловања. На овај начин, отворен је простор да резултати анализа, кроз релевантне законе и програме Владе директно утичу на дефинисање мера за побољшање живота најсиромашнијих грађана Србије у наредном периоду. Такође, отворен је простор за даљу изградњу капацитета пре свега владиних институција за редовно спровођење анализе утицаја политика и за даљу посвећеност стварању демократске и одговорне владе.
У периоду новембар 2009 – фебруар 2010, анализирали смо у којој мери су закључци и препоруке које су дате у неким од реализованих анализа утицаја политика, утицали на доносиоце одлука и колико су се рефлектовали у новим законским решењима, стратешким оквирима и мерама и плановима ресорних министарстава и других партнерских организација. Желели смо да дамо одговор на питање: Колико су нове мере, политике и/или закони креирани на основу објективних показатеља и података који су добијени у анализама које су реализоване и представљене доносиоцима одлука и широј јавности?
Општи је утисак да су Анализе утицаја политика које су реализоване у области образовања имале значајан ефекат на креирање нових законских решења која су обухваћена Законом о основама система образовања и васпитања и Законом о предшколском образовању. Такође, све релевантне препоруке и мере ушле су у извештај о реализацији Националног плана акције за децу, као и у нови Национални план акције за децу, а анализе су коришћене и у изради извештаја о Миленијумским циљевима развоја. Налази и препоруке коришћени су и у припреми нових IPA пројеката као и за креирање адекватним мера и механизама за имплементацију активности у оквиру DILS пројекта.
Стратешки оквир руралног развоја Србије усвојио је само неке од препорука. Овај стратешки документ још увек је у процедури усвајања. Евидентан је проблем комуникације и координације измедју два важна сектора ресорног министарства: сектора за пољопривреду и сектора за рурални развој, јер њихова стратешка документа треба да буду усаглашена.
Анализе утицаја политика које су реализоване у области запошљавања имале су утицај на нови законски оквир, јер је нови Закон о запошљавању и осигурању за случај незапослености (мај 2009. године) увео годишњи циклус планирања. Основни инструмент активне политике запошљавања је Национални акциони план запошљавања, што представља значајну новину.
 Влада Републике Србије
Влада Републике Србије 
                         
 
							 
        




 
           pdf [3 MB]
 pdf [3 MB]