Транскрипт говора Ненада Мирковића на 41. Београдском Ignite-у „Укључи се бр. 6” (7. новембар 2018. године, Impact Hub, Београд)
Моје име је Ненад Мирковић, а вечерас ћу вам говорити о првој интерактивној аудио игри за слепе људе – Зоундарк.
Само у Србији постоји 12.500 људи оштећеног вида, а на свету их је преко 300 милиона. Друштво их често не разуме и сматра да нису способни за самостални живот, да су недружељубиви и асоцијални. Идеја мог тима (thunderstrikegames.com) је да допринесемо да се те предрасуде отклоне, јер из искуства знамо да слепи и слабовиди људи воле да се друже, самостални су, имају послове… Наша игра има за циљ да споји две групе људи – оне који виде и оне који не виде.
Зоундарк решава проблем недостатка интерактивних садржаја за људе оштећеног вида и прва је и једина игра у којој равноправно могу учествовати како слепи играчи, тако и они који виде. Главни јунак игре је слепи научник који пролази кроз низ авантура ослањајући се искључиво на свој слух, односно пратећи звукове различитих бића. Из тог разлога, за игру је веома важан аспект звука, тј. звучни ефекти, амбијентални звукови, музика и говор.
Звучни ефекти се састоје из звукова који се односе на самог јунака (рецимо, звук пливања или ходања), затим звукова бића која пратимо, звукова препрека, као и информационих звукова. Говором играчу доносимо причу игре и упућујемо га у важне информације, чиме му помажемо у игрању, а томе доприноси и музика, као пропратни елемент. Јако је важна и тишина. Тишина, по својој дефиницији, представља одсуство звука, а тако нешто у природи заправо не постоји – ту у ствари настаје амбијентални звук.
Иако је ово аудио игра, визуали су важни јер су они прво што уоче људи који виде и што ће их привући да се заинтересују и приђу игри. Оно што повезује ова два елемента – звук и визуале – јесте прича, а њен задатак је да играча заинтересује, да му пружи осећај да је део игре и да повећа ниво интерактивности.
Бројне су компаније и појединци који су нам помогли да своју идеју раширимо у Србији, а кроз различите сајмове, укључујући и Games.con, преко три хиљаде људи је чуло за нашу игру, испробало је и уживало у њој. Поред тога, 2018. године смо освојили прво место на такмичењу Social Impact Award, када смо показали да наш пројекат има смисла и да може да промени начин на који друштво размишља о људима оштећеног вида и на који се према њима опходи.
Ми смо тим младих људи који жели да промени свет, да укаже на проблеме које имају слепи и слабовиди и да говори о њима као о људима који се свакодневно боре са проблемима и остварују животне успехе.
***
41. Београдски Ignite под називом “Укључи се бр. 6”, посвећен социјалном укључивању, одржан је у среду, 7. новембра 2018. године, у београдском Impact Hub-у. Организатори догађаја – Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије и Удружење грађана “Србија у покрету”, уз подршку Швајцарске агенције за развој и сарадњу (SDC) – на тај начин су, већ шесту годину заредом, традиционално обележили Међународни дан борбе против сиромаштва и мотивисали учеснике/це и посетиоце да се боре за инклузивно друштво.
Посетиоци и посетитељке Београдског Ignite-a су имали прилику да чују личне приче презентера и презентерки о томе како својим свакодневним залагањем граде друштво једнакости за све, и добију одговоре на питања: шта подразумева активно старење и које су добробити ИТ описмењавања старијих особа; како функционише интерактивна аудио-игра посвећена проблемима слепих и слабовидих особа; са којим тешкоћама се у свакодневном животу сусрећу транс особе у Србији; како је органска пољопривреда допринела запошљавању жена у Бабушници; на који начин се организује квалитетна високошколска стручна пракса; како побољшати запошљивост младих Рома и Ромкиња; на који иновативан начин се могу ублажити тешки животни услови којима су изложени бескућници.
Ненад Мирковић јавности је познат као члан првог Формула Студент тима у Србији – Tenfore Друмска стрела. На 41. Београдском Ignite-у говорио је о свом новом пројекту – интерактивној аудио игри Зоундарк. Ова игра је за њега веома важна јер, како каже, доприноси развоју свести о проблемима са којима се свакодневно суочавају слепи и слабовиди људи. У игри коју је овом приликом представио могу да уживају сви – особама са оштећеним видом доноси разоноду и прилику да уживају у гејмингу, а људима који немају проблеме са видом пружа сасвим ново искуство на пољу игара и образује их у погледу тешкоћа са којима се суочавају слепе и слабовиде особе. Као највеће изазове у овом пројекту види недостатак времена и финансијских средастава, а са њима се носи спремношћу да изађе из конвенционалних оквира размишљања и да се упусти у непознато.
Оставите коментар