Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије је у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и експертима у области дигиталне приступачности објавио превод публикације „Смернице о реализацији отвореног учења и учења на даљину за ученике/це са сметњама у развоју и инвалидитетом док су школе затворене: Унапређивање инклузивног учења у време COVID-19“.
Публикацију су приредили UNESCO-ов Међународни истраживачки и едукативни центар за рурално образовање (UNESCO INRULED) у сарадњи са Образовном, културном и научном организацијом Арапске лиге (ALECSO), UNIR из Шпаније, Блискоисточним универзитетом са Кипра и ШОСО „Милан Петровић” из Србије.
Циљ Смерница је да истраже наставне методе које се користе у раду са ученицима/ама са инвалидитетом током пандемије, као и изазове са којима се суочавају наставници/е. Такође, публикација нуди смернице о томе како осмислити приступачне образовне садржаје засноване на универзалном дизајну за учење, као и смернице за родитеље о томе како да са својом децом спроводе активно учење код куће.
Смернице пружају препоруке различитим заинтересованим странама, укључујући наставнике, доносиоце одлука, креаторе и агенције за процену квалитета о томе како да побољшају инклузивно образовање и да буду спремни за неизвесну будућност.
Надамо се да ће Смернице поспешити процес дигиталне укључености ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом у образовању у Републици Србији.
Оставите коментар