Центар за социјалну политику објавио је Анализу интерресорних комисија и додатне подршке у 10 општина и градова Србије, која треба да допринесе јачању система инклузивног образовања у Републици Србији. Анализа даје пресек стања и кључне налазе у вези са радом интерресорних комисија и функционисањем додатне подршке и даје предлоге за унапређивање инклузивног образовања у Србији.
Укључивање све деце у образовање постала је законска обавеза у Србији 2009. године када је усвојен Закон о основама система образовања и васпитања. Једном броју деце потребна је додатна подршка како би се развијала, учила и била укључена у заједницу.
Право на додатну подршку има свако дете коме је, услед социјалне ускраћености, сметњи у развоју, инвалидитета, тешкоћа у учењу или других разлога, потребна подршка за развој и укључивање у образовање и заједницу. Додатна подршка треба да олакша напредовање у школовању и укупном развоју. У зависности од потреба детета, програми и услуге додатне подршке се могу остварити из три различита система: образовања, здравства и социјалне заштите, а недостајућу подршку је дужна да обезбеди локална самоуправа. Врсту додатне подршке која је најадекватнија за напредак детета процењује и предлаже интерресорна комисија (ИРК) за процену потреба о пружању додатне образовне, здравствене или социјалне подршке детету и ученику.
Извор: csp.org.rs
Оставите коментар