Пише: Сања Денић (Блог о социјалном укључивању)
Да ли дете са говорно-језичким потешкоћама, или потпуним изостанком говора може учествовати у школској приредби рецитујући песмицу? Може, и то уз помоћ компјутера!
Могло би се рећи да се дигитална инклузија најлакше може остварити омогућавањем особама са сметњама у развоју успостављања невербалне комуникације са њиховом непосредном околином, помоћу компјутерских комуникационих помагала и асистивних технологија. Асистивне технологије су веома често недоступне, а софтверска решања компликована за употребу, што намеће потребу за креативношћу и проналажењем једноставних, лако доступних решења.
Ево једне, веома једноставне PowerPoint презентације коју свако, уз мало труда, може да направи и прилагоди потребама детета.
PowerPoint презентација песмице “Бубамара” је омогућила ученику V разреда основне школе, са немогућношћу вербалног изражавања и несавладаним спососбностима читања и писања, да по први пут учествује у школској приредби са својим другарима.
PowerPoint презентација “Бубамара” се састоји од сличица које замењују речи песмице. Свака сличица има своју аудио поруку, која се активира кликом на сличицу. Песмица се рецитује тако што се кликће сличица по сличица, адекватним редоследом.
Презентацију можете преузети притиском на Бубамара
(…)
Текст “Дигитална бубамара” Сање Денић у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар