Пише: Сања Денић (Блог о социјалном укључивању)
Развој информационог друштва има све већи утицај на сваки аспект човековог живота и информационо-комуникационе технологије су неопходне у свакодневним активностима. Не сме се дозволити да било која група буде искључена из информационог друштва, што намеће задатак инклузије особа са сметњама у развоју у тренутни начин информисања и приступања информацијама. Али, да ли је потребна дигитална инклузија САМО особа са сметњама у развоју?
Да би дигитална инклузија била остварљива неопходно је обезбедити:
- Прихватање информационог друштва – односно, неопходно је увидети потребе, предности, могућности, користи дигиталног животног стила, предности коришћења компјутера и интернета, као и мноштва лако доступних информација и знања које они заједно нуде.
- Лак и слободан приступу компјутеру и интернету,
- Дигиталну писменост – поред приступа технологији, неопходно је разумевање начина коришћења информационо-комуникационих технологија и њиховог ефикасног коришћења у активностима свакодневног живота, образовању, забави, раду, комуникацији.
Ова три захтева се не могу одвојити један од другог, они се прожимају јер, да би се прихватило информационо друштво неопходно је уочити могућности, предности, користи информационо-комуникационих технологија, а увиђање се омогућава дигиталном писменошћу. А дигитална писменост је немогућа без лаког и слободног пиступа компјутеру и интернету.
Циљ дигиталне инклузије особа са сметњама у развоју представља превазилажење препрека приступа информационим технологијама и њена масовна примена, односно омогућавање да у благодетима дигиталног доба уживају сви чланови друштва.
Овако објашњена дигитална инклузија намеће следеће питање:
Да ли се дигитална инклузија особа са сметњама у развоју може одвојити од стварања информационог, дигитално писменог друштва?
(…)
Оставите коментар