Развој нових технологија прилика је за лични и професионални развој, али је неопходно радити на побољшању дигиталне писмености, закључак је након дебате коју је организовао Медијски едукативни центар. Дебата одржана у ЕУ инфо центру део је активности у оквиру All Digital Week, која је у последњих 9 година спојила преко милион људи.
„Дигитална писменост је за нас мост за одрживи развој”, каже директор МЕЦ Миомир Рајчевић, додајући да су активности на побољшавању знања о новим технологијама у складу са Агендом 2030 Уједињених нација. Уз подршку УН агенције за родну равноправност (UN Women), реализује се и пројекат „Дигиталне и предузетничке вештине за жене у руралним подручјима“.
„Пројекат је настао јер, упркос константном расту дигиталне писмености, и даље заостајемо за регионом. Она је код жена које живе у руралним крајевима упола нижа него код оних које су у урбаним срединама“, појашњава Рајчевић.
Посебна пажња се мора обратити на помоћ старијим женама у руралним крајевима, каже експеркиња за родну равноправност и оснажење жена Драгана Петровић. Она додаје да је интернет остворио могућности за економско оснаживање жена и нове пословне прилике.
„Мислим да је јако важно да им та мрежа буде доступна свима. Сада је то много лакше због развоја технологије, много људи се већ користе мобилним телефонима. Можда не знају да се то зове дигитална писменост, али знају како да их користе“, закључује Петровић.
Представнице надлежних министарстава сагласне су да је за даљи рад на побољшању у овој области неопходна сарадња свих занитересованих страна.
„Пуно се очекује од дигиталне писмености. Формирана је радна група, знамо шта би требало да буде исход, али као део те групе знам колико је то тежак посао. Наше министарство је отворено за сваки вид сарадње“, каже помоћница министра за електронске комуникације у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Ирини Рељин.
„Трудимо се да окупимо актере који се баве дигиталним областима и да направимо мрежу како би они једни другима помагали. Као министарство, бавимо се и сарадњом са међународним организацијама. У Бриселу смо разговарали са представницима компанија попут Јутјуба или Амазона о могућностима регулације и утицају на економију“, тврди саветница у Министарству културе и информисања Маја Зарић.
Она је најавила и да ће до краја године бити завршен уџбеник за побољшање медијске писмености у предуниверзитетском образовању. Активности су део пројекта „Подршка медијским реформама у Србији“, који подржава Европска унија.
Извор: euinfo.rs
Оставите коментар