Пише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)
Платформа ,,Завршни испит“ садржи задатке из математике и српског језика намењене ученицима који се спремају за полагање завршног испита. Задаци су груписани по областима и нивоима и смештени су у базу података. Коришћењем ове платформе ученици имају могућност да провере и унапреде своје знање радећи различите пробне тестове завршног испита, као и да вежбају задатке из тачно одређене области и са тачно одређеног нивоа. Посебно прилагођени задаци пружају могућност ученицима обухваћеним инклузијом да користе ИКТ и унапреде своје знање. Платформа би требало да утиче на то да ученици савладају препреке које их спречавају да остваре самосталност и континуитет у раду. Дизајн платформе је такав да на најпогоднији начин одговара ученицима и наставницима. Омогућене функционалности поспешују мотивацију и заинтересованост ученика за самостални рад, помажу боље достизање циљева часа и подижу квалитет наставе.
Платформа је креирана у овиру пројекта „Завршни испит – платформа за равноправно укључење ученика у образовни процес“, пројекта Министарства трговине, туризма и телекомуникација и Друштва математичара Србије. Ова платформа развијана је на бесплатним технологијама попут: HTML5, CSS, JavaScript, PHP, MySQL и могућа је њена примена на различитим врстама модерних уређаја. Бесплатна је и јавно доступна. Платформа се у пракси показала као корисно образовно средство за ученике (ученици који раде по редовном плану, ученици који раде по прилагођеном програму и програму за надарене).
Када ученик приступи почетној страни платформе, у могућности је да бира да ли ће своје знање проверавати тестовима из српског језика или математике. Избором било ког од ова два предмета, ученику се отвара могућност избора једног од четири типа теста.
Новина у односу на традиционалне збирке је прилагођени ниво са предлогом задатака из српског језика и математике који прати Индивидуални образовни план са прилагођеним програмом. Наставници могу са овог нивоа да одаберу одређене задатке у складу са интересовањима и напредовањем ученика којима је ИОП намењен. Такође, уколико задаци са овог нивоа не одговарају ученику који прати ИОП са прилагођеним програмом, наставницима је остављена могућност да креирају самостално задатке који ће одговарати одређеном ученику. Ова погодност посебно је значајна за креирање задатака који одговарају ИОП-у са измењеним програмом. Са друге стране, ученик који савлада прилагођени ниво платформе, има могућност да без ограничења настави са радом и решава задатке са следећих нивоа. Овим могућностима унапређује се инклузивно образовање које више није оријентисано на одређивање могућности и способности ученика, већ се прате интересовања и постигнућа ученика пружањем могућности и стварањем услова за напредак у раду. Дељењем заједничких наставних садржаја и материјала остварује се једнакост свих ученика у образовном процесу. Када ученик изабере да ради задатке са прилагођеног нивоа, добиће задатке из свих области које се проверавају на завршном испиту, али ће тежина тих задатка, као и начин давања одговора бити прилагођени ученицима који имају одређене препреке у раду (телесне, моторичке, чулне, интелектуалне или вишеструке сметње).
(…)
Текст “Завршни испит на видику” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар