Гост Блога о социјалном укључивању: Иван Транфић (БРОДОТО)
Више од 70 тимова диљем Србије из невладиног, профитног и јавног сектора пријавило се на прву београдску Crowdfunding Academy едукацију. У суорганизацији с партнерима из Њемачко-српске иницијативе за одрживи раст и запошљавање (GIZ) одабрали смо 16 најбољих пријава и окупили тимове на едукацији у Београду. Неки тимови су дошли припремљени, с јаснијом визијом и плановима, док су други тек почели брусити своје идеје. Једнима је едукација послужила као квалитетан reality check, а другима пак као добар checklist.
“Crowdfunding Academy је одличан тест за било који пројект јер те натјера да преиспиташ своје мотиве, научиш како да испричаш своју причу и поентираш. Посматрањем свог пројекта из светла провођења crowdfunding кампање добивамо увид у то има ли он уопће смисла.”, истакнула је Јасмина Марјановић. Јасмина долази из тима ‘Градски Шифоњер’ који жели покренути размјену скупоцјених одјевних предмета како би потакнули људе на штедњу и освјестили их о важности одрживе моде. У њиховом случају, као и код других тимова, неколико почетничких грешака успјели смо препознати у прва два модула едукације.
Знај што желиш и како то тражити
Могло би се чинити да је циљ који се жели crowdfund-ати минимум с којим тимови долазе да би научили како до њега доћи. Ипак, показало се да многи немају прецизну и јасну идеју о томе што тражити од људи и на што точно желе утрошити средстава. Ако вам је циљ, примјерице, финанцирање плаће за едукаторе који ће едуцирати друге особе да едуцирају и укључе дјецу у неки XY образовни програм, до таквог циља јако је тешко доћи. Backer-има треба представити јасну идеју, циљ и потребу коју ће разумијети, која ће бити опипљива, мјерљива и тако их потакнути да постану дио рјешења.
Буди реалан
Када радите свим срцем на пројектима који су вам важни, лако је грешком претпоставити да ће и свима другима бити једнако важни и да ћете успјешно доћи до петеро и шестерознаменкастих цифри. Процијените стварне могућности својег тима као и реалну разину ентузијазма коју својом кампањом можете потакнути у заједници. Ако имате велики пројект, почните од мање копмлексних и конкретних циљева како бисте окупили људе око својег циља и удахнули им повјерење у своје способности и кредибилитет.
Понуди људима нешто заузврат
Вјечна слава добротворца и миран сан јер је допринијео нечем важном у правилу неће бити довољна мотивација за оне од којих тражите финанцијску подршку. Будите спремни припремити низ креативних и вриједних перкова за своје бацкере и захвалите им се наградама које ће вас још ближе повезати у заједницу која скупа ради нешто добро. Златно правило вриједи и овдје: уложи да би зарадио.
Наши тимови до сада су успјешно похватали ова правила и ушли дубоко у зечју рупу crowdfundinga, perkova, backera, пословног планирања и визуалне комуникације. “Добила сам много више у односу на очекивања већ тијеком првог дана. Почеле смо преиспитивати свој пројект и неке идеје које нисам посматрала као остварљиве сада мислим да би се могле остварити”, каже Маријана.
Унаточ богатом искуству многих тимова, када је ријеч о свијету crowdfundinga, полазници су у правилу изненађени количином труда и рада потребног за лансирање и проведбу кампање. Мрежа КРИК, примјерице, лансира кампању с циљем прикупљања средстава за финанцирање истраживачког новинарства и борбу против криминала и корупције у Србији. “Радили смо већ фандрејзинг, али сада смо дошле да чујемо како се прави права crowdfunding кампања, да научимо све кораке. Едукација је много корисна и доста смо научили већ у прва два дана, посебно јер су тренери доступни, отворени и издвајају време да разговарамо индивидуално.”, истакнула је Драгана Пећо из КРИК-а.
До идућа два модула едукације који ће се одржати 15. и 16. српња наши тимови вриједно раде на домаћим задаћама, брусе и полирају својe crowdfunding идеје. Једва чекамо видјети што су нам припремили и погурати их у пловидбу crowdfunding водама.
Текст “Знај што желиш, буди реалан и понуди нешто заузврат” преносимо са Блога о социјалном укључивању, а изворно је објављен на сајту brodoto.com.
Оставите коментар