Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Знај што желиш, буди реалан и понуди нешто заузврат

Објављено 11.07.2017.

Crowdfunding AcademyГост Блога о социјалном укључивању: Иван Транфић (БРОДОТО)

Више од 70 тимова диљем Србије из невладиног, профитног и јавног сектора пријавило се на прву београдску Crowdfunding Academy едукацију. У суорганизацији с партнерима из Њемачко-српске иницијативе за одрживи раст и запошљавање (GIZ) одабрали смо 16 најбољих пријава и окупили тимове на едукацији у Београду. Неки тимови су дошли припремљени, с јаснијом визијом и плановима, док су други тек почели брусити своје идеје. Једнима је едукација послужила као квалитетан reality check, а другима пак као добар checklist.

“Crowdfunding Academy је одличан тест за било који пројект јер те натјера да преиспиташ своје мотиве, научиш како да испричаш своју причу и поентираш. Посматрањем свог пројекта из светла провођења crowdfunding кампање добивамо увид у то има ли он уопће смисла.”, истакнула је Јасмина Марјановић. Јасмина долази из тима ‘Градски Шифоњер’ који жели покренути размјену скупоцјених одјевних предмета како би потакнули људе на штедњу и освјестили их о важности одрживе моде. У њиховом случају, као и код других тимова, неколико почетничких грешака успјели смо препознати у прва два модула едукације.

Знај што желиш и како то тражити

Упознавање тимова и размјена идеја

Упознавање тимова и размјена идеја

Могло би се чинити да је циљ који се жели crowdfund-ати минимум с којим тимови долазе да би научили како до њега доћи. Ипак, показало се да многи немају прецизну и јасну идеју о томе што тражити од људи и на што точно желе утрошити средстава. Ако вам је циљ, примјерице, финанцирање плаће за едукаторе који ће едуцирати друге особе да едуцирају и укључе дјецу у неки XY образовни програм, до таквог циља јако је тешко доћи. Backer-има треба представити јасну идеју, циљ и потребу коју ће разумијети, која ће бити опипљива, мјерљива и тако их потакнути да постану дио рјешења.

Буди реалан

Када радите свим срцем на пројектима који су вам важни, лако је грешком претпоставити да ће и свима другима бити једнако важни и да ћете успјешно доћи до петеро и шестерознаменкастих цифри. Процијените стварне могућности својег тима као и реалну разину ентузијазма коју својом кампањом можете потакнути у заједници. Ако имате велики пројект, почните од мање копмлексних и конкретних циљева како бисте окупили људе око својег циља и удахнули им повјерење у своје способности и кредибилитет.

Понуди људима нешто заузврат

Вјечна слава добротворца и миран сан јер је допринијео нечем важном у правилу неће бити довољна мотивација за оне од којих тражите финанцијску подршку. Будите спремни припремити низ креативних и вриједних перкова за своје бацкере и захвалите им се наградама које ће вас још ближе повезати у заједницу која скупа ради нешто добро. Златно правило вриједи и овдје: уложи да би зарадио.

Панел с успјешним српским кампањама – Startit и Небеска тема

Панел с успјешним српским кампањама – Startit и Небеска тема

Наши тимови до сада су успјешно похватали ова правила и ушли дубоко у зечју рупу crowdfundinga, perkova, backera, пословног планирања и визуалне комуникације. “Добила сам много више у односу на очекивања већ тијеком првог дана. Почеле смо преиспитивати свој пројект и неке идеје које нисам посматрала као остварљиве сада мислим да би се могле остварити”, каже Маријана.

Унаточ богатом искуству многих тимова, када је ријеч о свијету crowdfundinga, полазници су у правилу изненађени количином труда и рада потребног за лансирање и проведбу кампање. Мрежа КРИК, примјерице, лансира кампању с циљем прикупљања средстава за финанцирање истраживачког новинарства и борбу против криминала и корупције у Србији. “Радили смо већ фандрејзинг, али сада смо дошле да чујемо како се прави права crowdfunding кампања, да научимо све кораке. Едукација је много корисна и доста смо научили већ у прва два дана, посебно јер су тренери доступни, отворени и издвајају време да разговарамо индивидуално.”, истакнула је Драгана Пећо из КРИК-а.

До идућа два модула едукације који ће се одржати 15. и 16. српња наши тимови вриједно раде на домаћим задаћама, брусе и полирају својe crowdfunding идеје. Једва чекамо видјети што су нам припремили и погурати их у пловидбу crowdfunding водама.

grafikon

Текст “Знај што желиш, буди реалан и понуди нешто заузврат” преносимо са Блога о социјалном укључивању, а изворно је објављен на сајту brodoto.com.

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]