Пројекат Базе добрих пракси друштвеног одговорног пословања (ЦСР) који су иницирали Тим потпредседника Владе за имплементацију Стратегије за смањење сиромаштва и Агенција за страна улагања и промоцију извоза успешно је настављен. Главни циљ израде ове базе био је идентификовање и систематизација друштвено одговорних пракси чиме се желело да овакве праксе постану видљивије у јавности и да се компаније које послују у Србији подстакну и охрабре на веће ангажовање. У њој су наједном месту прикупљене информације о праксама које се тичу главних тема друштвено одговорног пословања у Србији, као што су: ЦСР-систем, добре праксе на радном месту, енергетска ефикасност изаштита животне средине и ангажовање у локалној заједници и друштву.
У овој другој фази истраживања пројекту се прикључило 15 нових компанија, те сада укупан број компанија чије су активности обухваћене Базом добрих пракси друштвеног одговорног пословања износи 68, док је 35 компанија учествовало и у првом и у другом истраживању.
Код највећих компанија у Србији постоји висок ниво свести о важности друштвено одговорног пословања, као и стратешка опредељеност за одговорни и конструктивни ангажман у заједници. У спровођењу ЦСР пракси још увек предњаче предузећа у страном власништву, пре свега она која послују у склопу мултинационаних компанија. Сви показатељи говоре да је степен инкорпорираности ЦСР у пословне стратегије и организациону структуру предузећа повећан, мада не много, у односу на претходну годину.
Најбоље су праксе у домену заштите животне средине и бриге о запосленима. У овим областима компаније се у потпуности придржавају законских прописа, али и нуде своја оригинална решења и показују проактиван приступ у тражењу најбољих модела за унапређење у овим доменима. Највећи појединачни напредак остварен је у погледу програма волонтирања, који су сада присутни у много већем броју компанија.
Када је реч о ангажовању у локалној заједници, још увек преовлађују хуманитарне, односно филантропске активности и спозорства, док су програми стипендирања и пројекти усмерени на унапређење инфраструктуре малобројнији. Упштено говорећи, на овом пољу недостаје иницијатива компанија да самостално креирају пројекте и програме који би били истовремено профитабилни за компанију и корисни за заједницу.
Више информација можете пронаћи у следећем документу:
Извештај – База добрих пракси друштвено одговорног пословања [ pdf, 740KB ]
Оставите коментар