Инклузија ће бити успешна тек када они који заврше школу заиста буду негде запослени, изјавио министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић.
Он је на скупу „Политике и праксе инклузивног образовања у Србији“ рекао да се инклузија мора направити на прави начин и додао да није задовољан тиме што се и даље прича о инклузивном образовању као посебном виду образовања.
„И данас, после пет година, говоримо о примерима добре праксе уместо да је инклузивно образовање пракса. Инклузија ће бити успешна када будемо видели да даје ефекте и то не само на нивоу школског програма него и на нивоу запошљавања јер ми желимо да их укључимо у друштво, а не у одељење“, рекао је министар.
Према његовим речима, инклузивно образовање мора да се подразумева и док се не буде стигло до тога да образовање буде такво да сви буду укључени, циљ није постигнут.
„Када говоримо о инклузивном образовању заправо мислимо на квалитетно образовање за све и то је оно што је наш циљ. То квалитетно образовање мора да уважава пре свега личност детета, да пронађемо његове потенцијале и максимално их искористимо, јер ово не радимо само због школе или зато што је то наш посао, већ то радимо због њихове будућности“, рекао је Вербић.
Како је навео, циљ је да инклузија буде инклузија у друштво, а не само у одељење.
„Тек када будемо видели да је запошљивост тих младих људи унапређен у односу на оно што смо раније видели знаћемо да смо на циљу“, рекао је министар Вербић.
Директор UNICEF-а у Србији Мишел Сен Ло процес трансформисања образовања у Србији у инклузивно образовање које је започео пре 10 година почео је да даје видљиве резултате који су постигнути захваљујући сарадњи између министарства, академских установа, међународних и невладиних организација.
„Најновији подаци показују и да је дошло до повећања процента деце са инвалидитетом која се уписују у редовне школе у образовном систему. Данас је много већи број ромске деце и деце са инвалидитетом које уче упоредо са својим вршњацима, са њима склапају пријатељства, снаже и граде своје самопоуздању и осећај припадности заједници“, рекао је Сен Ло. Међутим, он је навео да је потребно обезбедити већи степен подршке школама и наставницима како би се постигло пуно инклузивоно образовање за децу из угрожених група и да би се постигао виши стандард у образовању за ту децу.
Министар Вербић уручио је награде наставницима за примере добре праксе инклузивног образовања.
На округлом столу обратили су се и Владана Јовић, заменица Заштитника грађана, Драгица Павловић Бабић, сарадница Института за психологију, Гордана Цветковић, руководилац Групе за социјалну инклузију Министарства, и Бранкица Јанковић, повереница за заштиту равноправности.
Округли сто је организован у оквиру Пројекта „Унапређивање образовања у Србији кроз развој Мреже подршке инклузивном образовању“, који реализује Мрежа инклузивног образовања, Министарство просвете, науке и технолошког развоја у партнерству са UNICEF-ом и SDC.
Извор: www.mpn.gov.rs
Оставите коментар