Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Inkluzija mora da bude inkluzija u društvo, a ne samo u odeljenje

Objavljeno 02.11.2015.

blackboard - ilustracijaInkluzija će biti uspešna tek kada oni koji završe školu zaista budu negde zaposleni, izjavio ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić.

On je na skupu „Politike i prakse inkluzivnog obrazovanja u Srbiji“ rekao da se inkluzija mora napraviti na pravi način i dodao da nije zadovoljan time što se i dalje priča o inkluzivnom obrazovanju kao posebnom vidu obrazovanja.

„I danas, posle pet godina, govorimo o primerima dobre prakse umesto da je inkluzivno obrazovanje praksa. Inkluzija će biti uspešna kada budemo videli da daje efekte i to ne samo na nivou školskog programa nego i na nivou zapošljavanja jer mi želimo da ih uključimo u društvo, a ne u odeljenje“, rekao je ministar.

Prema njegovim rečima, inkluzivno obrazovanje mora da se podrazumeva i dok se ne bude stiglo do toga da obrazovanje bude takvo da svi budu uključeni, cilj nije postignut.

„Kada govorimo o inkluzivnom obrazovanju zapravo mislimo na kvalitetno obrazovanje za sve i to je ono što je naš cilj. To kvalitetno obrazovanje mora da uvažava pre svega ličnost deteta, da pronađemo njegove potencijale i maksimalno ih iskoristimo, jer ovo ne radimo samo zbog škole ili zato što je to naš posao, već to radimo zbog njihove budućnosti“, rekao je Verbić.

Kako je naveo, cilj je da inkluzija bude inkluzija u društvo, a ne samo u odeljenje.

„Tek kada budemo videli da je zapošljivost tih mladih ljudi unapređen u odnosu na ono što smo ranije videli znaćemo da smo na cilju“, rekao je ministar Verbić.

Direktor UNICEF-a u Srbiji Mišel Sen Lo proces transformisanja obrazovanja u Srbiji u inkluzivno obrazovanje koje je započeo pre 10 godina počeo je da daje vidljive rezultate koji su postignuti zahvaljujući saradnji između ministarstva, akademskih ustanova, međunarodnih i nevladinih organizacija.

„Najnoviji podaci pokazuju i da je došlo do povećanja procenta dece sa invaliditetom koja se upisuju u redovne škole u obrazovnom sistemu. Danas je mnogo veći broj romske dece i dece sa invaliditetom koje uče uporedo sa svojim vršnjacima, sa njima sklapaju prijateljstva, snaže i grade svoje samopouzdanju i osećaj pripadnosti zajednici“, rekao je Sen Lo. Međutim, on je naveo da je potrebno obezbediti veći stepen podrške školama i nastavnicima kako bi se postiglo puno inkluzivono obrazovanje za decu iz ugroženih grupa i da bi se postigao viši standard u obrazovanju za tu decu.

Ministar Verbić uručio je nagrade nastavnicima za primere dobre prakse inkluzivnog obrazovanja.

Na okruglom stolu obratili su se i Vladana Jović, zamenica Zaštitnika građana, Dragica Pavlović Babić, saradnica Instituta za psihologiju, Gordana Cvetković, rukovodilac Grupe za socijalnu inkluziju Ministarstva, i Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti.

Okrugli sto je organizovan u okviru Projekta „Unapređivanje obrazovanja u Srbiji kroz razvoj Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju“, koji realizuje Mreža inkluzivnog obrazovanja, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u partnerstvu sa UNICEF-om i SDC.

Izvor: www.mpn.gov.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]