Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Иновативни приступ у дијагностици и терапији слушних и говорно–језичких поремећаја

Објављено 26.07.2017.

Centar za kvalitetno obrazovanjeУ оквиру стално отвореног конкурса за унапређење положаја особа са инвалидитетом у Републици Србији, Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања подржало је пројекте Центра за квалитетно образовање којим су ојачани капацитети ОШ „Драган Ковачевић“ из Београда и Школе са домом за ученике оштећеног слуха из Крагујевца за примену иновативних приступа у рехабилитацији слушних и говорно–језичких поремећаја.

Примена дигиталног логопедског сета у раду са ученицима ових школа, али и њиховим вршњацима са територије града Београда, као и вршњацима са територије града Крагујевца и ван њега којима ове школе пружају додатну подршку, омогућава да се процес хабилитације и рехабилитације у многим аспектима убрзава и побољшава.

Примена дигиталног логопедског сета омогућава ублажавање и отклањање комуникацијских и гласовно-језично-говорних тешкоћа код ученика са различитим степеном оштећења слуха, неразвијеном вербалном комуникацијом и патолошким обрасцима говорне комуникације.

Centar za kvalitetno obrazovanjeДигитални логопедски сет подразумева нову методу у обради звука. Његова примена не искључује употребу класичних метода у рехабилитацији, већ напротив, могуће га је користити уз било коју методу или начин рехабилитације. Поред примене у дијагностици и терапији, примена дигиталног сета омогућава и нови квалитет који подразумева групни рад, ритмичке и музичке вежбе. Увођењем додатних звучних стимулуса у рехабилитацију као што су музика, слушање прича и слично, рехабилитација ученицима постаје интересантнија, а рехабилитатору омогућава већу креативност.

Увођење информационих технологија у многим аспектима убрзава и побољшава процес хабилитације и рехабилитације. Ублажавање и отклањање комуникацијских и гласовно-језично-говорних тешкоћа и поремећаја код ученика са сметњама у развоју доприноси њиховој бољој социјализацији, лакшој интеграцији у заједницу, као и остваривању права на једнаке шансе.

Извор: Центар за квалитетно образовање

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]