Пише: Ксенија Граовац (Блог о социјалном укључивању)
Ове године ће ВИРТУС награда за корпоративну филантропију коју додељује Балкански фонд за локалне иницијативе први пут наградити и компанију која спроводи социјалну инклузију, тј. опредељена је да се бави социјалним укључивањем.
Из свог трогодишњег искуства организовања ВИРТУС награде могу да кажем да већина мисли да награду није тешко доделити. Искуства су следећа: промовисање филантропије у Србији је тежак задатак, компанија је у неким претходним годинама могла да послује сјајно, али баш ове године можда и није ликвидна, могуће је да је централа препоручила смањивање буџета за донације, избори су у току па није лако прогурати причу о давању за опште добро (стварно, коме је то важно), неки локални медији који су волели овакве приче више не постоје, конкурс за ВИРТУС сам по себи није интересантна вест (јер се додељује већ шест година за редом), итд, итд.
И озбиљно: компаније, укључујући и претходне добитнике желе да виде нешто ново. Зашто би се поново пријављивали? Сигурно не само из пуке жеље да поново победе. Мада има и тога, претпостављам. Што је у реду. Неке компаније сматрају да након добијајања овакве награде више не морају да се кандидују, и не охрабрују партнере да учине исто. Сматрају, такође, да некако немају право да се поново истичу некаквим филантропским акцијама. Одмах ћу вам рећи да смо ту на погрешном трагу. Ако постоји корпоративна машинерија која је спремна да у сваком тренутку, укључујући и доба кризе, улаже у развој заједнице, одговара на потребе исте, тражи области у које би могла да улаже, развија организациону културу у којој поштује равноправност и толеранцију – желимо да чујемо шта раде, да то промовишемо, да подстичемо друге да се укључе, да и друге компаније уче из ових примера и придружују се сличним акцијама или их саме осмишљавају.
Ако верујемо у премису да криза буди солидарност, и да је криза понекад могућност, а не препрека, многе компаније би у томе могле да виде корист. Од почетка економске кризе велики број компанија у Европи и свету је повећао продају робе и услуга тиме што су се уписали у филантропе. Купац воли да види да купује производ од кога се издваја за опште добро. Једноставно, а ради..
(…)
Оставите коментар