Пише: Ксенија Граовац (Блог о социјалном укључивању)
Где сте били, шта сте радили у празничној сезони?
Празници су прошли, барем они баш велики. Нема више оне атмосфере која вас греје, гони да купујете и поклањате. Шта сте поклањали за празнике и коме?
Јесте ли се нечега одрекли? Да ли су вас празници подсетили колико имате, чега све можете да се одрекнете? Јесте ли мислили о гладнима и онима којима је хладно? Јесте ли слали SMS поруке да помогнете угроженима, убацивали новац у кутије, куповали производе од чије се цене новац одваја за децу без родитеља? Шта сте радили у „сезони давања“?
Правили смо ових дана апликацију за online донације. Није потпуно револуционарно, али у нашим условима јесте ново, јесте другачије, јесте оно што су људи хтели. Јер, лепо су у истраживањима рекли – желимо једноставне механизме за давање, „фотеља-механизме“, нешто брзо, да не идемо у банку/пошту. Апликација је ту, на дохват руке, и на сајту, и на FB, за оне који то воле и тамо проводе значајне сате. Иду донације, полако.
Увек је најзанимљивији и најтежи део „истражити“ потенцијалног донатора. Ући му у главу, завирити му у душу. Одакле почети, коме се првом обратити, шта тражити, колико, на колико дуго? Како се захвалити, шта рећи, како тражити поново?
Моје је скорашње искуство следеће, а надам се да ће вам користити. Када тражите новац, промовишете идеју, окупљате људе око свог циља – циљајте прво оне који вас знају. Направите једну добру, подужу листу. Све с којима сте радили, који су радили за вас, које сте подржавали, (па и плаћали), који вас знају појединачно у организацији. А ко је упоран и храбар нека на листу дода и пријатеље, породицу и ширу фамилију, бивше професоре, итд. Осмислите добро писмо, кратко, јасно, заводљиво по могућству. Пошаљите. Пратите, мерите, шаљите поново, обавештавајте, храбрите, убеђујте.
Спремите свој тим, колико год да вас има. Донације ће стизати, треба их архивирати, делити према земљи порекла, висини донације, механизму путем кога су стигле до вас. Пратите развој догађаја на дневном нивоу, међусобно се информишите, храбрите и подстичите једни друге. Користите социјалне мреже, нека сви знају како напредујете или са каквим се препрекама суочавате. Будите за нијансу напорнији него што бисте уобичајено били. Гуркајте помало успаване донаторе, нарочито оне за које знате да сигурно подржавају вашу идеји.
(…)
Оставите коментар