Пише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)
Свака школа својим радом обухвата наставне и ваннаставне активности и разликује обавезне, изборне и факултативне облике васпитно-образовног рада. Обавезни облици рада спроводе се свакодневно по прецизно утврђеном распореду часова. Оно што школе разликује је разноврсност вананставних активности. Секције спадају у ваннаставне активности и као факултативни облици рада обавезне су за ученике који се за њих определе. Секције које у школама постоје нису обавезне за све ђаке, али су веома важне јер су слободном вољом ђака изабране. Има ђака који изражавају себе похађајући секције везане за ликовно стваралаштво, има оних којима је покрет значајан. Неки воле колективне активности, неки индивидуални рад. Некима остају у сећању секције које у својој суштини садрже музику, а неки су срећни јер похађају секције у чијој је основи жива или писана реч. Има и секција у којима се спајају сликарство, музика, покрет и реч. Свака секција је лепа на свој начин, свака је дивна јер је одабрана унутрашњом жељом ђака да ослушне себе и дарује онај сувишак енергије вођен креативношћу којом се ствара најлепша уметност.
Некада ученици одаберу одређену секцију јер је друштво које похађа секцију одлично, а жеља за дружењем и потреба да се припада одређеној скупини у основношколском узрасту најважнија.
Пошто радим у школи која спроводи васпитно-образовни рад у болничким и кућним условима, дуго сам размишљала коју секцију да оснујем са својим колегама и ђацима и која је то секција која ће моје ученике привући да из себе изнедре оно што воле и желе. Са друге стране, оно што је био највећи проблем то је било како све ученике скупити на једном месту да бисмо радили заједно. Спонтано се дешавало да се упркос различитим баријерама неко од мојих ученика изрази стихом, неко начини леп лирски исказ, некада ми издиктирају састав који уместо њих забележим на папиру. На редовним часовима показали су велико интересовање за књижевна дела различите садржине и врсте. Неки су волели да рецитују, неки да пишу или стварају усмена дела, неки да глуме. Музика је постала саставни део наших часова.
,,Природа предмета Српски језик и књижвност је таква да пружа низ могућности за организацију различитих факултативних облика рада (литерарна секција, драмска секција, рецитаторска секција, новинарска секција), који се надовезују на наставне активности и подстичу стваралачки развој личности.” (Ана Марковић, Место литерарне секције у систему образовања, ,,Свет речи”, Друштво за српски језик и књижевност, 41/42, 2016. )
Одлучили смо да оснујемо литерарну секцију која ће функционисати на различитим местима, индивидуално. Затим, у жељи да се осети колективни дух секције, са напретком информационо-комуникационих технологија, али и са свакодневним усавршавањем знања наставника из те области, такође и добром вољом веб дизајнера Славише Ристића да мојим ученицима поклони сајт по нашој замисли, добијамо сајт Додатни час и страницу Састави ученика. Иако још нисмо уједињени и на једном месту, на тој страници објављујемо прве радове, уређујемо је, стављамо слике итд. Први плодови нашег рада постају видљиви.
Касније, све ученике који се налазе на различитим местима, спајам помоћу Скајпа (групни позив). Ово решење показало се као делотворно и коначно је наша секција могла да функционише онако како смо замишљали. Дружимо се, идемо на виртуелне изложбе, упознајемо се са ствараоцима, сређујемо страницу сајта Додатни час, идемо на такмичења, освајамо награде, одлазимо на доделе награда итд.
(…)
Текст “Литерарна секција” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар