Као и претходних година, Лицеулице опет обележава недељу уличних новина и тако вас изнова подсећа зашто је солидарност вредност због које друштво може бити боље и успешније на разним пољима. Током протеклих шест година овај магазин је кроз своје различите програме постао препознатљиво место покретања важних друштвених тема, иноватор у промоцији социјалног предузетништва и добар пример практичне интеграције оних којима је помоћ најпотребнија. Недеља уличних новина биће обележена од 27. јуна до 2. јула. Кроз неколико догађаја и мањих акција и овога пута Лицеулице даје подршку својим продавцима, осваја нове просторе слободе говора и проналази начине за још квалитетнитнију комуникацију вредности за које се залаже.
Тако ће пролазници на београдским улицама ових дана моћи да виде како се у улози продаваца уличних новина сналазе неке познате личности и зашто је важно да сви заједно допринесемо оваквој борби за боље друштво.
У четвртак 30. јуна са почетком у 19 сати у дворишту Центра за културну деконтаминацију биће одржана трибина под називом “О чему говоримо када говоримо о поп култури?”. О улози популарне културе у образовању, свакодневном животу, уметности и вредностима које оваква одредница носи говориће Вида Кнежевић (уредница портала Машина и чланица колектива Контекст), Дејан Илић (уредник издавачке куће Фабрика књига) и Милош Јанковић (стални сарадник магазина Лицеулице).
Други догађај заказан је за викенд – у суботу у 18h на сплаву 20/44 на Савском кеју биће представљен нови Лицеулице програм под називом Штендерај и промовисана нова линија мајица – мајица чијом куповином помажете опстанак организације Лицеулице, а уједно себи набављате комад одеће који ће сви желети.
„Као што је већ познато, све је мање фондова и конкурса који би финансирали пројекат какав је Лицеулице. Продаја магазина расте, али смо још увек далеко од потпуне самоодрживости. Зато, поред разгедница, календара и постера из програма Из Добрих Разлога, уводимо нови производ – мајице. У свих тридесет бројева магазина, колико је до сада изашло, трудили смо се да посебну пажњу посветимо дизајну и уопште визуелној комуникацији проблема којима се бавимо. Свако издање тако доноси и илустрације великог броја аутора из земље и региона. Правећи Штендерај, одабрали смо десетак илустрација различитих аутора и од њих направили принтове за мајице. На тај начин, промовишемо рад ових уметника, али и њихову спремност да својим талентом допринесу и борби за наше циљеве“, каже Николета Косовац, координаторка Лицеулице програма.
Прве одштампане мајице моћи ће да се купе или наруче на догађају у суботу. Они који дођу, имаће прилику да лично упознају и друже са продавцима магазина, овај пут у улози модела, и да их на тај начин охрабре и подстакну да буду још бољи у послу којим се баве.
Лицеулице постоји већ шест година и у Србији су ово једине уличне новине које функционишу по преузетом моделу глобалне мреже. Овакав модел подразумева да су продавци новина искључиво на улици и да долазе из маргинализованих и угрожених друштвених група. Износ који купац даје за један примерак магазина увек се дели на пола – један део је намењен за даљу продукцију и наредни број, а друга половина остаје продавцу као зарада. Истовремено, теме којима се уличне новине у већини земаља баве су оне које не проналазимо у другим медијима и по томе, као и вредностима које подржавају, оне су јединствен производ који помаже угроженима, а едукује оне који га купују и читају.
Извор: liceulice.wordpress.com
Оставите коментар