Град Београд је расписао Конкурс за финансирање развојног програма удружења за пружање услуге лични пратилац детета на територији града у периоду јул–децембар 2015. године.
Градоначелник Београда Синиша Мали истакао је да ова услуга социјалне заштите има за циљ да пружи неопходну помоћ у складу са потребама деце са сметњама у развоју и њихових породица како би деца несметано похађала школске активности и постепено развијала самосталност.
– Програмом ће од септембра 2015. године бити обухваћено 250 школске деце са сметњама у развоју, а предвиђено је и пружање услуге током летњег периода за сву децу која похађају предшколску установу, а која су услугу користила током 2015. године – изјаво је градоначелник.
На овај начин Град Београд наставља да пружа неопходну подршку деци са сметњама у развоју и њиховим породицама повећањем капацитета пружања услуге са 184 на 250 деце са сметњама у развоју.
– За ове намене издвојили смо 42 милиона динара и настављамо да водимо одговорну социјалну политику и пружамо подршку својим најугроженијим грађанима, а издвајањем ових средстава управо показујемо да су деца и породица један од главних приоритета града – додаје Синиша Мали.
Лични пратиоци ће помагати деци са сметњама у развоју у задовољавању основних потреба у свакодневном животу, а конкурс предвиђа едукацију свих личних пратилаца програмом који је акредитован код Републичког завода за социјалну заштиту.
– На овај начин, родитељима деце са сметњама у развоју ће услугу пружати пратиоци адекватно обучени за рад са њиховом децом – нагласио је Синиша Мали.
Право на услугу остварују деца са сметњама у развоју која су услугу добијала током претходне школске године, као и деца која су у међувремену добила мишљење Интерресорне комисије за пружање додатне подршке детету и ученику у виду обезбеђивања услуге лични пратилац и чији су родитељи поднели захтев Секретаријату за образовање и дечију заштиту града Београда.
Сврха услуге личног пратиоца детета јесте пружање одговарајуће индивидуалне практичне подршке детету ради укључивања у редовно школовање и активности у заједници, као и ради успостављања што већег нивоа самосталности.
Извор: www.blic.rs
Оставите коментар