Пише: Миодраг Почуч (Блог о социјалном укључивању)
У претходних неколико блогова међу коментарима читалаца било је захтева да се проблеми у области приступачности, односно поједина добра и лоша решења, прикажу одговарајућим фотографијама. Следе различити примери.
1. Пешачке и бициклистичке стазе
На фотографији 1.а приказана је пешачка стаза у Новом Саду. Стајалиште јавног превоза постављено је на средини стазе, односно директно на траси кретања пешака. Тако осмишљена стаза губи своју основну функцију и наводи пешаке да за кретање користе алтернативне правце – у овом случају бициклистичку стазу која се налази поред, што угрожава њихову безбедност.
Пример добро осмишљене бициклистичке и пешачке стазе можете видети на фотографија 1.б, коју сам снимио у Берлину. Стајалиште јавног превоза постављено ван трасе за кретање бициклиста и пешака, а уједно и најближе коловозу, то јест најближе улазу у возило јавног превоза. Бициклистичка стаза је изведена у истом нивоу и у контрастној боји у односу на остатак јавне површине, што омогућава визуелно вођење бициклиста и пешака (интуитивно кретање) и јасно разграничење намене јавне површине.
2. Улаз у парк
Фотографија 2.а бележи како је некада изгледао улаз у Дунавски парк у Новом Саду. Имао је степенице које су онемогућавале да већи број корисника уђе у парк, будући да их нису могли савладати.
Да се приступило обимним радовима како би се уклониле степенице и изградила нова, одговарајућа приступна стаза, сведочи фотографија 2.б.
Како данас изгледа улаз у Дунавски парк видите на фотографији 2.ц. У складу с концептом “дизајна за све”, улаз има стазу благог нагиба од 5 одсто коју могу користити сви корисници. Уз ивицу стазе постављени су и одговарајући двовисински рукохвати. Подлога је направљена од материјала који спречавају клизање.
(…)
Оставите коментар