Национални дан давања, који се организује по четврти пут 9. октобра, ове године је потпуно посвећен донацијама хране и подржан је кроз кампању „Спасимо храну, спасимо хуманост“ која је у току. Овим поводом покренута је иницијатива за прикупљање новчаних донација, како би се грађанима и грађанкама Србије пружила прилика да дају свој допринос за куповину хране која ће бити донирана најугроженијим суграђанима.
Погледајте како донирати ОВДЕ.
Све новчане донације које буду прикупљене кроз ову иницијативу биће преусмерене на куповину основних животних намирница које ће у пакетима бити дониране најугорженијим грађанима, преко партнерских организација: Банке хране Београд, Федерације банака хране Србије, Фондације „SOS дечија села Србија”, Фондације „Хумано срце Шапца” и ADRA (Адвентистички развојни и хуманитарни рад).
„Кампањом ‘Спасимо храну, спасимо хуманост’ указујемо на проблем прекомерног бацања хране и недовољних донација хране у нашој земљи, и до сада је подршка грађана заиста велика. Сада, грађани имају прилику да се придруже кампањи и кроз ову иницијативу за прикупљање новчаних донација коју смо покренули пред Национални дан давања“, рекао је Веран Матић, директор Српског филантропског форума.
У Србији, на граници апсолутног сиромаштва живи готово пола милиона људи (седам одсто становништва), и многи од њих зависе од донација хране, док се са друге стране дневно баца око два милиона килограма хране. И док кампања „Спасимо храну, спасимо хуманост“ указује на овај проблем и окупља актере из различитих сектора како би се унапредио екосистем за донације хране, на Национални дан давања, грађани и компаније ће моћи да учествују у конкретним акцијама донирања. Грађани и компаније могу да посете страницу www.spasimohranu.rs за више информација како могу да се укључе и помогну.
До сада су кампању „Спасимо храну, спасимо хуманост“ подржали Delhaize, Лидл, Глово, DM, Нестле, Америчка привредна комора у Србији (AmCham), Хемофарм фондација, Еуробанка, Ерсте банка, адвокатска канцеларија Живковић-Самарџић, адвокатска канцеларија Гецић Law, BlackRock, Elixir Group, FoodScaleHub, NALED, Carnex и МК група, а очекује се подршка још већег броја компанија и организација.
Национални дан давања и кампања „Спасимо храну, спасимо хуманост“ се реализују у склопу Пројекта за унапређење оквира за давање који финансира Америчка агенција за међународни развој (USAID), а спроводи Коалиција за доброчинство, коју предводи Фондација „Ана и Владе Дивац”. Остали чланови Коалиције су Траг фондација, Catalyst Balkans, СМАРТ Колектив, Српски филантропски форум, Форум за одговорно пословање и Привредна комора Србије.
За више информација о кампањи и начинима за укључивање посетите сајт spasimohranu.rs.
Извор: www.divac.com
Оставите коментар