У оквиру процеса израде Праваца развоја образовања у Србији, Национални просветни савет је, у сарадњи са Тимом за социјално укључивање и смањење сиромаштва, организовао четири тематске седнице у Палати Србија, на којима се дискутовало о кључним проблемима оних нивоа и облика образовања који су у надлежности Националног просветног савета.
Прва тематска седница, одржана 11. маја, односила се на проблеме обухвата деце предшколским, основношколским и средњошколским образовањем. На другој тематској седници, одржаној 18. маја, дискутовало се о вези између доуниверзитетског и високог образовања. Трећа тематска седница, одржана 25. маја односила се на концепцију гимназијског образовања, док се на четвртој тематској седници, одржаној 14. јуна, дискутовало о проблематици уметничког образовања у Србији.
Учесници на тематским седницама, поред чланова Националног просветног савета, били су и представници Министарства просвете, Завода за унапређивање образовања и васпитања, Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, Одбора за просвету Скупштине Србије, САНУ, универзитета, Савета за стручно образовање и образовање одраслих, Националног савета за високо образовање, Уније средњошколаца Србије, струковних удружења наставника, Заједнице гимназија, Форума гимназија, Савеза учитеља, Савеза удружења васпитача, невладиних организација, као и бројни стручњаци у области образовања.
Водитељ тематских седница био је проф. др. Иван Ивић, који у сарадњи са Радном групом Националног просветног савета ради на нацрту Праваца развоја образовања.
Рад на Правцима развоја образовања подржава Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва / Кабинет потпредседника Владе за европске интеграције.
Израда финалног нацрта документа Правци развоја образовања очекује се до краја јуна 2010. године, док се консултације око нацрта очекују након усвајања документа од стране Националног просветног савета.
Правци развоја образовања ће бити полазни оквир будуће Стратегије развоја образовања и део укупне развојне политике Србије до 2020. године.
Оставите коментар