Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Најлепше је радити са децом

Објављено 04.08.2014.

Obuka za pedagoške asistente„У овом послу је лепо када видите напредак деце, када су деца задовољна, када дођу да вам се похвале како је било на неком часу“, рекла нам је Снежана Ђорђевић, дипломирани специјални педагог која ради као педагошки асистент у ОШ Кнез Сима Марковић у Барајеву.

За Зорицу Јовановић, педагошког асистента у ОШ Милан Хаџић у Војки, успех је то што може да помогне у области образовања, јер сматра да је то један од кључних начина да се ромска популација укључи у систем. „Било да сте педагошки асистент, или да се бавите неким другим послом, од вас самих зависи на који начин ћете га обављати“, а Зорица свој посао обавља искрено и са љубављу.

Снежана и Зорица су међу 25 полазника уводне обуке која је обавезна за педагошке асистенте који су запослени у основним школама и предшколским установама. Обука је организована у оквиру пројекта Овде смо заједно – Европска подршка за инклузију Рома, који финансира Европска унија и спроводи Мисија ОЕБС-а у Србији, а у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, Центром за доживотно учење Универзитета у Крагујевцу – Учитељским факултетом из Јагодине од 28. јула до 1. августа, 2014.

Посао педагошког асистента је одговоран и комплексан „Помажемо деци да савладају градиво, али их мотивишемо и да унапреде знање и иду даље. Некада радимо и са родитељима, којима је много лакше да се обрате педагошком асистенту, па их упутимо на учитеља и наставника, да успоставе комуникацију. Осим тога, радимо и са децом која нису ромске националности, затим са децом која имају сметње у развоју, обављамо теренске посете“, кажу нам наше саговорнице.

Снежана сматра да су обуке за педагошке асистенте изузетно важне и корисне и за људе који дуго раде овај посао, а нарочито за асистенте који су тек почели. Обуке не само да се баве темама попут наставног програма, вођења евиденције, припреме годишњег плана, припреме за час, већ се током њих чују и искустава из других школа.

Од наредне школске године планиран је наставак модуларних обука за 175 педагошких асистената који су запослени у основним школама и предшколским установама широм Србије. Снежана и Зорица се слажу у томе да је важно мотивисати педагошке асистенте да наставе школовање, јер је учење процес који траје цео живот.

Извор: Европска подршка за инклузију Рома

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]