Пише: Катарина Вељковић, наставница програмирања и математике у Првој крагујевачкој гимназији (Блог о социјалном укључивању)
Са ученичким предузетништвом упознала сам се у Крагујевцу прошле године током тродневне обуке организације Достигнућа младих. Одлични предавачи и добро организована обука су ме инспирисали на размишљање о покретању своје прве ученичке компаније у Првој крагујевачкој гимназији.
Импресије и размишљања после обуке поделила сам са својим ученицима. Ученике четвртог разреда специјализованог математичког одељења укључила сам у такмичење Пословни изазов и тада је ученица Сара Живковић обезбедила пласман на Пословни изазов западног Балкана – такмичење које повезује ученике из Босне и Херцеговине, Хрватске, Црне Горе и Србије. Баш у то време када је Сара учествовала на Пословном изазову западног Балкана, моје две ученичке компаније, LegoBats и LegoBuzz учествовале су на Регионалном такмичењу ученичких компанија у Крагујевцу.
LegoBats је ученичка компанија која се бавила развојем и производњом уређаја за слепе и слабовиде особе, ради њиховог лакшег кретања у околини. Коришћењем информационе технологије, компанија је желела да помогне особама са оштећеним видом да се крећу самостално без употребе уобичајених помагала (штапа, дресираних животиња).
Компанија LegoBuzz бавила се развојем и производњом рамова за кошнице, који коришћењем информационе технологије сваку кошницу претварају у Smart Bee Box кошницу. Ова кошница има улогу да обавештава пчелара о тренутном стању његове пчелиње заједнице, односно путем различитих сензора скупља податке и преко интернета их шаље пчелару.
Иновативном и квалитетном бизнис идејом, компанија LegoBuzz је успела да освоји треће место и квалификује се на Национално такмичење најбољих ученичких компанија које је одржано у Београду у мају 2017. године.
На Националном такмичењу учествовало је 20 средњошколских тимова из Вршца, Шида, Сомбора, Сремске Митровице, Ниша, Лесковца, Власотинца, Београда, Пријепоља, Лучана, Ариља, Гуче и Крагујевца, где су представљени најразличитији производи: од паметне кошнице, модлица за колаче, биоразградивих саксија, органских препарата за негу коже, до система за наводњавање.
Првог дана такмичења, у тржном центру Delta City, ученичке компаније су изложиле своје производе члановима жирија, који су оцењивали вештине и јединственост понуде сваке компаније.
Следећег дана у простору Дорћол Плаца, све компаније су се представиле публици и жирију презентујући извештаје својих компанија, уз детаљније објашњење производа и бизнис плана.
Након занимљивих презентација уследила је церемонија доделе награда за најбољег наставника-ментора, пословног волонтера и најбољу ученичку компанију.
Ученичка компанија LegoBuzz освојила је прво место на Националном такмичењу, и у јулу је представљала Србију на Европском такмичењу ученичких компанија у Бриселу. Осим тога, Јована Малишић је проглашена за једну од десет најбољих младих лидера у овој години.
Наш пут у средиште Европе
Успех компаније LegoBuzz је јединствен јер је то екипа састављена од надарених ученика првог разреда рачунарске гимназије Јоване Малишић (Isi), Јане Марковић (Isi), Немање Миловановића (Isi) и Милице Томић (Isi), који никада до сада нису имали прилике да се сретну са бизнис плановима, начином развоја, израде и презентације производа.
Посебна част ученицима компаније LegoBuzz и мени указана је позивом америчког амбасадора Кајла Скота да будемо гости на пријему у Америчкој амбасади у Београду поводом прославе Дана независности.
Идеја о развоју и производњи паметних рамова за кошнице родила се током такмичења First Lego League. Тема тог такмичења била је савезништво између људи и животиња. Након вишемесечног истраживања, ученици су се одлучили за пчеле. Тим је самостално развио идеју коју је уз веома јаке аргументе изнео и одбранио преда мном.
Изградња прототипа је могла да почне. Уз нихов рад, моју помоћ и помоћ стручњака из области електронике и програмирања, рам је постао стварност. Радио је све, приказивао температуру и влажност, снимао звук и видео.
Иновативна ученичка идеја, тимски рад, жеља за јединственим, савременим и еколошким прозводом, биле су наше најјаче стране. То нам је била звезда водиља током припрема за европско такмичење у Бриселу. Жеља целог тима била је да на што бољи начин представимо Србију, али и наш град и школу.
Одлазак на такмичење је омогућила организација Достигнућа младих у Србији, уз помоћ Министарства привреде и њених партнера.
(…)
Текст “Необична пустоловина у свет бизниса” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар